stromerforum.ch

Normale Version: ST2 riders in Belgium?
Du siehst gerade eine vereinfachte Darstellung unserer Inhalte. Normale Ansicht mit richtiger Formatierung.
peterw: schrieb:Yep, de gevoeligheid van de assistentie kan je instellen via het menu. Surf even naar ST2-support om te checken welk menu-item het juist.

Stand 2 assistentie heb ik gemodifieerd met de app, verwacht er echter niet te veel van...vind dat dit nog serieus kan verbeteren.

@Peterw

Zojuist fiets gaan halen Big Grin

Vraagje: met de standard instelling op de standen 1, 2 & 3 moet ik al vlug naar een groter verzet schakelen zijnde buitenste tandwieltjes 11 en 13

Als ik meer op 'souplesse' wil rijden (meer middenste tandwielen) moet ik dit eveneens met de sensorinstelling regelen?

Of is dit enkel om de gevoeligheid (reactie op pedalen) te vergroten? - Soit: volgende dagen ga ik hiermee even experimenteren

@Raf_V
Geen ervaring met overschoenen.
Ps gisteren ± 50km gedaan (op alle standen) en nog 50% in batterij... wil dus zeggen ± 100 km voor gewoon woon werk verkeer.
Berlin: schrieb:
peterw: schrieb:Yep, de gevoeligheid van de assistentie kan je instellen via het menu. Surf even naar ST2-support om te checken welk menu-item het juist.

Stand 2 assistentie heb ik gemodifieerd met de app, verwacht er echter niet te veel van...vind dat dit nog serieus kan verbeteren.

@Peterw

Zojuist fiets gaan halen Big Grin

Vraagje: met de standard instelling op de standen 1, 2 & 3 moet ik al vlug naar een groter verzet schakelen zijnde buitenste tandwieltjes 11 en 13

Als ik meer op 'souplesse' wil rijden (meer middenste tandwielen) moet ik dit eveneens met de sensorinstelling regelen?

Of is dit enkel om de gevoeligheid (reactie op pedalen) te vergroten? - Soit: volgende dagen ga ik hiermee even experimenteren

@Raf_V
Geen ervaring met overschoenen.
Ps gisteren ± 50km gedaan (op alle standen) en nog 50% in batterij... wil dus zeggen ± 100 km voor gewoon woon werk verkeer.

Hallo Berlin,

fijn te horen dat je al aan het "Stromer-en" bent.
Ik heb overschoenen voor mijn koersfietsschoenen als het regent en koud is. Omdat ik met de Stromer woon-werkverkeer ga doen en ik met mijn standard schoenen op de ST2 zit, kan ik die overschoenen niet gebruiken. Dus ben ik op zoek naar overschoenen voor over mijn standard schoenen, als het regent wil ik toch niet met natte voeten op het werk aankomen.
Ik hoop alleen dat het "probleem" met de waterinsijpeling langs de schuine buis is opgelost, zo dat er geen "drive-error" meer te voorschijn komt.... fingers crossed....

Alvast veel plezier ermee....

grtn, Raf.
Berlin: schrieb:
peterw: schrieb:Yep, de gevoeligheid van de assistentie kan je instellen via het menu. Surf even naar ST2-support om te checken welk menu-item het juist.

Stand 2 assistentie heb ik gemodifieerd met de app, verwacht er echter niet te veel van...vind dat dit nog serieus kan verbeteren.

@Peterw

Zojuist fiets gaan halen Big Grin

Vraagje: met de standard instelling op de standen 1, 2 & 3 moet ik al vlug naar een groter verzet schakelen zijnde buitenste tandwieltjes 11 en 13

Als ik meer op 'souplesse' wil rijden (meer middenste tandwielen) moet ik dit eveneens met de sensorinstelling regelen?

Of is dit enkel om de gevoeligheid (reactie op pedalen) te vergroten? - Soit: volgende dagen ga ik hiermee even experimenteren

@Raf_V
Geen ervaring met overschoenen.
Ps gisteren ± 50km gedaan (op alle standen) en nog 50% in batterij... wil dus zeggen ± 100 km voor gewoon woon werk verkeer.

De sensor-instelling regelt enkel de gevoeligheid van de motor.
Ik heb indertijd de cassette laten omwisselen van een 11/32 naar een 11/23 waardoor de tandwielverhoudingen een stuk korter bij elkaar liggen en je dus over meer tandwielen beschikt die je kan gebruiken onderweg. Rijdt een stuk aangenamer.
peterw: schrieb:De sensor-instelling regelt enkel de gevoeligheid van de motor.
Ik heb indertijd de cassette laten omwisselen van een 11/32 naar een 11/23 waardoor de tandwielverhoudingen een stuk korter bij elkaar liggen en je dus over meer tandwielen beschikt die je kan gebruiken onderweg. Rijdt een stuk aangenamer.

Bedankt,

Ik ga het nog even aanzien.
Persoonlijk vind ik dit een goede oplossing.

Goei weekend - mare het weer mag beteren Smile
Gisteren de ST2 gaan halen en al naar huis ge"vlogen".... fun....
De dagrijverlichting aan de praat gekregen maar nu doet de verlichting "raar".

1. Ik zet de ST2 op. Dagrijverlichting brand.
2. Duw op het knopje van het licht,koplamp flikkert even en alles gaat uit.
3. Duw nogmaals, dagrijverlichting gaat aan.
4. Duw nogmaals, koplamp flikkert en alles gaat uit.

Dus ik kan de combinatie dagrijverlichting met koplamp niet gebruiken.

Heeft hier ng iemand problemen mee?
Raf_Van_Avondt: schrieb:Gisteren de ST2 gaan halen en al naar huis ge"vlogen".... fun....
De dagrijverlichting aan de praat gekregen maar nu doet de verlichting "raar".

1. Ik zet de ST2 op. Dagrijverlichting brand.
2. Duw op het knopje van het licht,koplamp flikkert even en alles gaat uit.
3. Duw nogmaals, dagrijverlichting gaat aan.
4. Duw nogmaals, koplamp flikkert en alles gaat uit.

Dus ik kan de combinatie dagrijverlichting met koplamp niet gebruiken.

Heeft hier ng iemand problemen mee?

Hoi Raf,
Uw licht probleem niet direct opgemerkt, moet eens testen. Ik heb gezien dat je de vraag verder hebt gesteld.
Ben je er al uitgeraakt?

Verder alles ok?

Ik ben behoorlijk tevrede, enkel ik 'moet uiteraard' een keertje binnen voor...... OMNI :mad:
Ik ga bijkomend vragen om de cassette te veranderen in 11/25 of iets in die aard.

@Allen
Als ik zonder ondersteuning of op stand 1 zeer traag rij (<20km/u), heb ik de indruk (ben zeker) dat deze niet altijd vrij 'bolt'.
Ik denk dat mijn voorste rem met momenten een remming geeft, waardoor deze zwaar stuurt en enige weerstand ondervindt.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Thx
@Berlin:

Ik heb alles al eens ge-reset. Maar nog steeds hetzelfde. Als ik de dagrijverlichting op zet in het service menu en opzet in het "licht" menu, dan kan ik enkel met de lichtknop de dagrijverlichting aanzetten (brandt sterk), als dan duw flitst het groot licht effe maar gaat dan samen met de dagrijverlichting terug uit.
Zet ik in het licht menu de dagrijverlichting uit.....
Ik wist het niet meer zo goed, ik ga nog eens proberen en plots..... werkt het wel.... creepy..... Big Grin
Dus nu gaat het als volgt... ik druk op de lichtknop, dagrijverlichting gaat aan, druk nogmaals en de koplamp brandt evenals de dagrijverlichting maar wat zwakker, druk nog eens alle is uit.. dus tijdens het intypen is het ineens inorde...

@Iedereen:
De afstand tss de achterband en het frame (hor. buis) is aan de linkerkant (niet kettingzijde) enorm klein. Ik denk dat er nog net 0,5mm speling tss is. Aan de andere kant heb ik nog zeker bijna 1cm speling. Het lijkt erop dat het wiel moet terecht worden of heb jullie dit ook?
Raf_Van_Avondt: schrieb:@Berlin:


Dus nu gaat het als volgt... ik druk op de lichtknop, dagrijverlichting gaat aan, druk nogmaals en de koplamp brandt evenals de dagrijverlichting maar wat zwakker, druk nog eens alle is uit.. dus tijdens het intypen is het ineens inorde...

Dagverlichting staat bij mij uit. Inschakelen licht is ok (= verlichting + dagverlichting)

Raf_Van_Avondt: schrieb:@Iedereen:
De afstand tss de achterband en het frame (hor. buis) is aan de linkerkant (niet kettingzijde) enorm klein. Ik denk dat er nog net 0,5mm speling tss is. Aan de andere kant heb ik nog zeker bijna 1cm speling. Het lijkt erop dat het wiel moet terecht worden of heb jullie dit ook?

Ik ga nakijken, maar zou idd niet echt mogen.

Ik zit momenteel vast: Thief modus, en raak er niet uit omwille van OMNI :mad:
Men gaat deze vervangen, hopelijk ben ik volgende week up & running Big Grin

Mijn voorste wiel dat met momenten enige stroefheid - weerstand ondervindt bij het traag rijden vind ik minder prettig.
Spijtig dat er weinig response komt...
Allé vooruit met de geit Smile
@Raf; ik weet u nog iets te zeggen ivm daglicht en spelling
Gr
De speling van de wielen is klein maar moet overal juist gelijk zijn.
Als men groot licht opzet gaat het dagrijlicht minder hard schijnen, dit zo bedoeld om tegenliggers niet te verblinden met het ledlicht als het duister is.
Diefstal modus : kan met met de app uit geraken, wel zien dat je wifi of internetverbinding hebt op de smartphone, gsm ontvangst waar de fiets staat en de fiets mag niet uitstaan. Wel wat geduld hebben, kan een kwartiertje duren.
Als de fiets hapert, is dit dikwijls te wijten aan een van de rem handles die wat kunnen blijven hangen. Enkele dagen smeren en het komt geleidelijk terug goed. De handles moeten snappy aanvoelen.
Goed letten op de bandenspanning, wekelijks kontroleren. Ik vind 2,5 kg het beste compromis tussen weg- en stuurvastheid tov comfort.
Als de schijfremmen wat geluid maken. Gewoon wassen met overvloedig water en zeep, het wiel hierbij goed laten draaien en ondertussen nu en dan eens remmen. Heeft te maken met stofdeeltjes die op de remschoenen zitten.
Eddy_Claes: schrieb:Als de fiets hapert, is dit dikwijls te wijten aan een van de rem handles die wat kunnen blijven hangen. Enkele dagen smeren en het komt geleidelijk terug goed. De handles moeten snappy aanvoelen.
Goed letten op de bandenspanning, wekelijks kontroleren. Ik vind 2,5 kg het beste compromis tussen weg- en stuurvastheid tov comfort.
Als de schijfremmen wat geluid maken. Gewoon wassen met overvloedig water en zeep, het wiel hierbij goed laten draaien en ondertussen nu en dan eens remmen. Heeft te maken met stofdeeltjes die op de remschoenen zitten.

@Eddy,

Meer dan bedankt, echt toppie
Idd als ik zachtjes - alternerend de voorste rem handle indruk gaat dit over. Thx --> Smering dus. (aan de scharniertje van handle, neem ik aan?)

Betreft bandenspanning voor mij ook 2.8kg voorste 3kg achterste (is iets wat ik vaak kontroleer) heb wel de indruk dat deze banden meer dan wekelijks bij te pompen zijn. (niet echt gewoon)

Allé nu nog uit Thief geraken.
Bedankt voor de reply hé.
En hopelijk vinden de Belguim stromer-rijders makelijk de weg naar forum... Smile