stromerforum.ch

Normale Version: ST2 riders in Belgium?
Du siehst gerade eine vereinfachte Darstellung unserer Inhalte. Normale Ansicht mit richtiger Formatierung.
Hier wel. Zelfs tot op hoge snelheid.

Heb er ook een tijdje last van gehad maar nadat ik mijn banden harder heb opgepompt heb ik er minder tot geen last meer van gehad. Soms heeft de fiets wel een heel klein beetje de neiging om te gaan 'slingeren', zonder te weten hoe het dan komt (windrichting?). Heb ooit gelezen dat er verschillende oorzaken kunnen zijn, van ongelijke lasten op de bagagedrager tot een onbalans aan het stuur door het gewicht van de spiegel en hoe deze is gemonteerd.

De standaard spiegel steek langs een kant nog een stuk naar buiten, misschien dat dat er iets met te maken heeft?
De spiegel is niet gemonteerd op mijn st2 en de banden staan op 4 kg, dus daar kan het niet aan liggen. Ik stop binnenkort eens in de fietswinkel en vraag het na.
een slingerend stuur als je je handen loslaat heb ik ook al voorgehad, maar niet altijd. Soms kan je tegen hoge snelheid je stuur lossen zonder problemen en soms begint hij dan te slingeren. ik probeer in ieder geval mijn handen zo veel mogelijk aan het stuur te houden Smile
Heeft er als eens iemand politiecontrole gehad op het jaagpad?
Een collega van me overweegt een Stromer te kopen om regelmatig van Olen naar Antwerpen te rijden. Prima verbinding via het jaagpad langs het albertkanaal. Maar hij twijfelt een beetje, want als ze lastig gaan doen over het gebruik van het jaagpad dan ziet hij het niet meer zo zitten om het traject met de fiets af te leggen...
Doordat de voorvork van Carbon is en niet gedempt (vertraagd) wordt is die ook gevoelig voor schommelingen als men het stuur loslaat. Stuur goed in het oog houden als men zonder handen wil rijden. Demping zoals bij motorfietsen zou dit oplossen maar zou de stuurbeweging ook trager maken. Voor en nadelen dus.
Het display van mijn st2 begint wazig te worden.
Het is alsof het glas afschilfert.
Iemand al ervaring mee ?
(6000km)
Heeft er nog iemand last op de st2 van een minder vermogen? Al zo'n 140 km aan het rondrijden alsof er plots achteraan iemand aanhangt. Wanneer je 't achterwiel opheft en laat draaien, bolt het ook niet echt vlot en hoor je'n zoemend geluid. Voor zover ik kan zien, raakt het wiel niets en zijn de remmen vrij. Ook de binnenkant van het spatbord is reeds proper gemaakt. Ook via het service menu eens naar de remmen gekeken om te zien of er per ongeluk regeneratief geremd wordt maar dat is niet het geval. Er wordt goed geregistreerd wanneer de rem ingehouden en gelost wordt. Toch lijkt de fiets me constant wat af te remmen. Zeer vervelend!
Eddy_Claes: schrieb:Doordat de voorvork van Carbon is en niet gedempt (vertraagd) wordt is die ook gevoelig voor schommelingen als men het stuur loslaat. Stuur goed in het oog houden als men zonder handen wil rijden. Demping zoals bij motorfietsen zou dit oplossen maar zou de stuurbeweging ook trager maken. Voor en nadelen dus.

@Eddy, Lange tijd geleden...
Hoe is het met u en uw stromer?
Hoe is het met de batterij - deze heeft toch al wel wat laadcyclussen erop zitten.

Verder; Het eerste wat ik geprobeerd heb toen ik de winkel uitreed was zonder handen fietsen.
Was totaal geen probleem - zelfs niet in stand #3.
Uiteraard was ik daar zeer blij om dat de fiets mooi uitgebalanceerd was. En is één van de reden waarom ik niet happy ben op een achteruitkijk spiegel.

@Gert & Creurke.

Ik zou het zo direkt niet weten.
En betreft 'vermogen' motor toch maar even bij uw lokale dealer binnenfietsen. (ik heb wel eens defect-(je) aan kabel naar motor gehad. Maar ik denk eerder een instelling of een sensor. (achteraan versnellingen zit eveneens sensor (eens afkuisen - mij werd wel verteld de vuil niet echt een invloed mocht hebben)

En mss eens kijken bij 'technieken' op het forum hier.
Stromer zelf nog altijd super, geen problemen. Batterij nog niet veel verlies. Kan hoop en al enkele procentjes zijn. En die van mijn vrouw idem.
@ Creurke
Het wiel gewoon draaien geeft een dynamo effect, de motor houdt dus wat tegen wat normaal is.
De sensorspanning, die bepaalt vanaf wanneer de motor mag beginnen trekken, kan je manueel ijken (kalibreren) via het service menu.
Deze waarde wordt bij het inschakelen van de fiets wel automatisch gefinetuned. Hij corrigeert zijn eigen dus telkens een beetje.
Als de fiets de neiging heeft om toch nog wat in te houden, kan je tijdens het inschakelen van de fiets heel lichtjes aan het zadel heffen zodat de spanning ietsje hoger kalibreert.
Verder goed om weten is dat de sensor vooral de trekkracht naar voren meet. Dat heeft als gevolg dat de motor het meest meehelpt als je van voor het kleine tankwiel gebruikt en vanachter de kleinere. Hoe kleiner (naar rechts) hoe meer trekkracht. Vooral in de bergen interessant om weten.