stromerforum.ch

Normale Version: ST2 riders in Belgium?
Du siehst gerade eine vereinfachte Darstellung unserer Inhalte. Normale Ansicht mit richtiger Formatierung.
Files aanpakken laat me niet lachen.
Ons fietske brengt de schatkist niet veel op en daar gaat het over.
Soms zijn we ook vroeger op de bestemming dan met een wagen.
Ze zouden beter het geld gaan halen bij de bedrijfswagens maar daar raken ze niet veel aan, natuurlijk niet brengt te veel op.

Ik wil bijdrage van mijn werkgever gerust in leveren en er een nummerplaat aanhangen maar als ik zie hoe de fietspaden er op heel veel plaatsen bijliggen kunnen ze het wel vergeten.
Het geld wordt gewoon gebruikt om een andere put te vullen
Antwerpen wil fietsstad worden in ..... maar dan zal er nog heel veel werk moeten gebeuren de bossen in de kempen liggen er beter bij.

Ik begrijp nog steeds niet dat ze onze fiets onder bromfietsen A/B vallen waarschijnlijk ben ik daar te lang of( niet lang genoeg) voor naar het school geweest al heb ik nog 4 jaar verder gestudeert.
na aanvraag op de DIV zou de stromer moeten ingeschreven worden als bromfiets klasse P. Dwz niet autonoom kunnen rijden tot een snelheid van 45 km/u met enkel trapondersteuning. Je fiets valt dan onder de familiale verzekering en je meot hem zelf inschrijven in een DIV kantoor.
Enfin ik wist dus ook ni beter, kreeg een formulier mee van de fietsverkoper voor het inschrijven van een Vtg ipv het formulier voor inschrijving van een Fiets/bromfiets. De verzekering wist blijkbaar ook niet beter en schreef de fiets in als bromfiets klasse a omdat op vak 44 van het COS max snelheid 20 km/h staat. Met het juiste formulier (hierop staat een vak x 15 waarop de fietsverkoper dient aan te duiden speedpedelec en een vak kan niet autonoom fietsen was er geen probleem geweest. Nu staat de fiets ingeschreven als bromfiets klasse A/pedelec en heb ik een rechtzetting aangevraagd via het contactadres van het DIV. Ik wil immers correct zijn ingeschreven en verzekerd om later problemen te voorkomen.
Ik lees hier dat veel mensen voor hun Stromer geen extra verzekering BA afgesloten hebben. Ik zou hiermee oppassen, want volgens mij valt deze niet onder de familiale verzekering aangezien de fiets tot 2O km/u kan rijden zonder trappen (staat normaal gezien vermeld op het COC).

Ter info:
- http://economie.fgov.be/nl/consument/Ver...Cry3fnhDIU, in dit document staat vermeld dat zelfs voor een gewone elektrische fiets met garageknop een extra verzekering BA noodzakelijk is, al probeert men hier momenteel verandering in te brengen (o. a. http://www.mobiel21.be/nl/content/mobiel...garageknop)
- http://mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/...he_fietsen, bij "Verzekering" --> Ja, indien motor autonoom kan werken zonder trappen.

ere: Diesen Beitrag auf deinen Wunsch löschen?
Zie dat de website van mobility is aangepast. STROMER AG heeft mij zwart op wit in een mail gezegd en bevestigd dat de stromer NIET autonoom kan voorbewegen.
Yoeri40: schrieb:Zie dat de website van mobility is aangepast. STROMER AG heeft mij zwart op wit in een mail gezegd en bevestigd dat de stromer NIET autonoom kan voorbewegen.

Dag Yoeri,

Rijd je met een Stromer ST1 of ST2?
Zou je mij deze e-mail kunnen doorsturen (bram.rotthier@kuleuven.be), want ik ben hier zeer benieuwd naar...
Als ik 5 seconden op de "+" duw met mijn Stromer, moet ik namelijk niet trappen om 20 km/u te rijden.
Bram_Rotthier: schrieb:
Yoeri40: schrieb:Zie dat de website van mobility is aangepast. STROMER AG heeft mij zwart op wit in een mail gezegd en bevestigd dat de stromer NIET autonoom kan voorbewegen.

Dag Yoeri,

Rijd je met een Stromer ST1 of ST2?
Zou je mij deze e-mail kunnen doorsturen (bram.rotthier@kuleuven.be), want ik ben hier zeer benieuwd naar...
Als ik 5 seconden op de "+" duw met mijn Stromer, moet ik namelijk niet trappen om 20 km/u te rijden.

Ik heb rechtstreeks van Stromer Zwitserland gehoord dat ze, na overleg met de bevoegde instanties in België, een overeenkomst hebben zodat we geen BA verzekering nodig hebben. De Stromer dealers zouden hiervan op de hoogte moeten gebracht zijn.
Bram_Rotthier: schrieb:
Yoeri40: schrieb:Zie dat de website van mobility is aangepast. STROMER AG heeft mij zwart op wit in een mail gezegd en bevestigd dat de stromer NIET autonoom kan voorbewegen.

Dag Yoeri,

Rijd je met een Stromer ST1 of ST2?
Zou je mij deze e-mail kunnen doorsturen (bram.rotthier@kuleuven.be), want ik ben hier zeer benieuwd naar...
Als ik 5 seconden op de "+" duw met mijn Stromer, moet ik namelijk niet trappen om 20 km/u te rijden.

En met een snelle aanpassing in de boordcomputer kun je zelfs over de 45kmh. Ik heb dit getest nadat ik dit op VS fora zag circuleren, en ik raakte aan 47,6kmh, op de fora lees je berichten van 60kmh!
Dit had Stromer nooit mogen toelaten...
Dan moet jij me maar eens uitleggen hoe je dat simpel zou kunnen doen?
Allé nog eens even reclame maken voor 'onze' fiets.
Vandaag fiets gaan oppikken na een klein onderhoud - nieuwe rempaths achter en nieuwe lagers voorwiel.

Vanavond easy op de fiets - man formidabel, zoals de aller eerste rit met stromer.....

Big smile, fiets bolde perfect, nergens gekraak, klasse.

Dat verschil met een niet ondersteunde fiets, nee, nee, geweldige uitvinding, ik wil niet meer terug.

& hou het veilig Wink
Yoeri40: schrieb:Dan moet jij me maar eens uitleggen hoe je dat simpel zou kunnen doen?
Op een ST1 kan het maar nog nergens tegengekomen voor de ST2
Indien voor een ST2 dan vernemen wij het graag