stromerforum.ch

Normale Version: ST2 riders in Belgium?
Du siehst gerade eine vereinfachte Darstellung unserer Inhalte. Normale Ansicht mit richtiger Formatierung.
Streumer: schrieb:Vandaag nummerplaathouder gedes!gned die gemonteerd zit op m'n homedes!gn trailer koppeling,
vervolgens na 6 uurtjes printen volgende resultaat, heb nog een paar ideetjes maar deze was het snelst ontworpen.
Ook makkelijk te verwijderen bij speciale gelegenheden gewoon afschuiven en klaar.

[Bild: vhXlvuDm.jpg]

Vandaag eerste keer met nummerplaat gereden...wel meestal op de baan...in bebouwde kom mag ik bijna niet meer op fietspad rijden.
Aangezien ik nu met een bromfiets rijd volgens de wet.
Voor de automobilisten zal het wel niet zo leuk zijn, maar ik ga niet in de goot laten drukken. Dus paar km fietsn tegen ongv 35 km/h maar voor sommige niet snel genoeg dacht ik.
Toch wel veel borden met vermelding verboden voor Klasse B
Die ik vroeger niet zag.

Nummerplaat gekleefd
Bij de 983 Wh batterijen was in het begin het uur gewoonweg niet te veranderen.

En wat dat betreft heeft mijn fiets me vorige week nog verrast. Ook de recuperatie van de remenergie wordt blijkbaar per batterij apart geregeld. (Was de eerste keer sinds de aankoop dat ik de recuperatie gebruikte.)

Ik heb een maand geleden een e-mail gestuurd naar de technische dienst verkeer en mobiliteit wat men met de speed pedelec gaat doen in mijn stad. Zeker wat betreft de straten met beperkt eenrichtingsverkeer. Aangezien in een groot deel van het stadscentrum de snelheid wordt beperkt door een grote zone 30 lijkt het me mogelijk om de speed pedelec in beide richtingen toe te laten door middel van een sticker '+P'. Tot op heden nog geen antwoord ontvangen.

Ook eens gevraagd of men niet kon sensibiliseren via het stadsmagazine over de plaatsen van bromfietsen en speed pedelecs op de rijweg binnen de bebouwde kom. Omdat daar toch niet altijd even veel begrip voor is. (Het ergste tot nu toe was een Nederlandse automobilist die uit tegengestelde richting kwam en bruusk uitzwenkte richting mij. En dat in België! Je zal maar worden aangereden door zo'n gladiool.)

Laatst nog een 'toeterende' en naar het slechte fietspad wijzende automobilist naast me gehad. Aangezien hij verderop stopte en ik behoorlijk kwaad was geworden maar even verhaal gaan halen. Bleek de brave man mij doodserieus te willen helpen omdat ik misschien het naastliggende fietspad niet had opgemerkt. (Dat weet ik na 32 jaar wel liggen, bedankt!) Op mijn vraag dat het er uiteindelijk op neer kwam dat hij zelf de wegcode niet kende maar wel wilde vertellen hoe anderen zich moesten gedragen in het verkeer knikte hij nog even 'ja' terwijl hij afdroop. Ach, het houdt het natuurlijk spannend...


@ Streumer Wat betreft het nummerplaatje: 'ook makkelijk te verwijderen bij speciale gelegenheden'. Je bedoelt dan toch niet het overtreden van de wet als speciale gelegenheid? Wink
Jef_Fonsson: schrieb:Op mijn vraag dat het er uiteindelijk op neer kwam dat hij zelf de wegcode niet kende maar wel wilde vertellen hoe anderen zich moesten gedragen in het verkeer knikte hij nog even 'ja' terwijl hij afdroop. Ach, het houdt het natuurlijk spannend...

Leuk dit te lezen.
Gekende verhalen. Automobilisten staan van hun oren te maken.
Maar als ze kunnen snijden 'ze' u de pas af.

@Be fast:
Idd nu is het een behoorlijk soepeke aan 't worden.
Maar ik ga in geen geval op de rijweg fietsen als er een 'goed' fietspad naast mij ligt.
Liever een boete dan eindigen in de kliniek.

Wat me het meest stoort is dat men alles in een wetgeving wil gooien, en vervolgens denkt dat alles op wieltjes loopt.
Laat dit toch zijn gang gaan, wat een hoop ellende.
Alle mensen met een elektrische en speedbike verontrusten, hoe is dit, wat mag ik wel of niet, extra verzekering, fietsvergoeding,etc...

Echt op zijn vlaams (met het vingerke wijzen) en zeggen hoe een ander zich dient te gedragen.

Pas op en dan komt het hé - zit in een wetgeving, en nu.
Meneerke, hoe snel reedde gij?..
-45km/h; da staat op mijn plaatje... allé absurd, bon ik ga het hierbij laten.
Verder hopen dat ik niet te veel controle krijg.
En uiteraard ga ik het veilig houden, als fietser komt ge ogen te kort.
Vandaar ik ga niet op de rijweg bollen als niet nodig, en als het een lokale weg is, zien dat ik goed mijn plaats neem.

Toch nog een vraag, momenteel ben ik 'familiaal verzekerd' en ik ben van plan dit zo te laten - stel ik word tegengehouden.
Hoe kan ik dat staven (kijk meneer in ben verzekerd, etc) ik ga toch geen hele rimram liggen meesleuren op mijn fiets. Idem BA en papieren.
Hoe gaan jullie dit doen.
Een hele boterham hé... (eigenlijk echte flauwe kul, mare het zal je dag maar zijn) ... alsof 'fietser' echte criminele zijn.

Ps: onlangs een limited edition gezien ST2 - solar impuls in het grijs - echt knap!

Btw @Be fast: ik denk dat ik u al een aantal keer heb tegen gekomen op de fietsringweg terhoogte van Jan Van Rijswijcklaan
Zeg en dat heeft het stad goedgedaan hé, kei schoon verlichting daar aan dat stuk terhoogte van de jeugdherberg

Bey bey
Ik heb een verzekering voor €84 per jaar,
Met groene kaart
Gert, bij welke maatschappij, ik had er 1 (Ethias) voor 93 maar is dit jaar opgetrokken tot 118, schandalig, ik kon kiezen of opzeggen of betalen.

@Jef
wie spreekt hier van onwettig gewoon de wegcode naar je hand zetten, geleerd uit de politiek, is het niet erover dat we nu niet meer in bepaalde gevallen als fiets worden behandeld we moeten nog steeds trappen.
Ik betaal 150€/jaar bij KBC
Vab 35€ als je lek rijd of pech onder weg
30€ plaat
Nieuw helm...'zal weer een 150€ kosten
En dan fietsvergoeding afgenomen van 200€/ maand
Iedereen op de fiets zeggen ze dan😤

Beter een Tesla kopen, die krijgen dikke premies betalen bijna geen inschrijvingstax...alleen is dit niet voor iedereen betaalbaar.

@ Berlin...fietspad is inderdaad beter...'maak je eens kenbaar als je mij kruist.
hallo allen,

ook ik ondervind de nodige problemen met verzekeren van m'n pas aangeschafte stromer st1s.
Eerst contact gehad met de verzekering waar eerst werd gezegd dat de fiets verzekerd kon worden middels de familiale verzekering. Fites gekocht en werd geleverd met gelijkvormigheidsattest en roze papieren om een plaat aan te vragen. Ik lever die in bij de verzekering AG Insurance en vragen mijn nummerplaat aan echter met de bemerking dat de fiets ondersteund wordt zonder trappen tot een snelheid van 20KM/u volgens rubriek 44 op het gelijkvormigheidsattest. Vandaag nummerplaat en papieren gekregen en fiets is ingeschreven als bromfiets klasse A/ Pedelec. Nu heb ik de vraag gesteld aan mijn dealer (hele goeie trouwens) te tremelo welke verzekering nu nodig is. Zij hebben de vraag gesteld aan de vertegenwoordiger van Stromer en sinds afgelopen maandag zou het officieel zijn dat de fiets onder de familiale verzekering valt aangezien er geen gashendel noch claxon is gemonteerd op de fiets. Mijn dealer zou daar officieel bevestiging van krijgen en zodra hij die heeft aan mij overmaken.
Enfin niemand lijkt door de bomen het bos nog te zien. Aangezien het kentekenbewijs vermeld bromfiets klasse A zou m'n denken verplichte BA verzekering te moeten afsluiten maar gezien er bromfiets klasse A/Pedelec staat weet ik het dus niet meer. Ik zou alleszins graag verzekerd zijn op de correcte manier. Weer typisch Belgisch lijkt me.Iemand enig idee? Ik stelde de vraag ook al via het contactformulier van de stromer website maar kreeg ook tot heden geen antwoord.
Bij aedes
Via erard verzekeringen in langemark
iedereen kan hem wel verzekeren, maar hoe bedoel ik. Via familiale of met ba+verzekering en RB?