stromerforum.ch

Normale Version: ST2 riders in Belgium?
Du siehst gerade eine vereinfachte Darstellung unserer Inhalte. Normale Ansicht mit richtiger Formatierung.
Hallo,
IK ben wat te vlug geweest. Ik weet wat het is dat mijn koplamp soms niet meer ging. Ik heb de kabels van de koplamp bewogen en opeens ging de koplamp aan.
Ik heb mijn leesbril opgezet en zag dan dat de lamp verbonden is met een stekker waarvan ik niet wist dat die er was. Deze stekker was meer uit dan ingeplugd en gaf soms geen contact.
Na een maand afvragen wat dit kon zijn weet ik nu dat het de stekker is.
Ik moet zeggen dat de fietswinkel ook niets maar ook niets heeft gezegd wat er mogelijk kan fout gaan. Ik denk toch dat ze ervaring hebben met foute dingen die kunnen gebeuren.
Maar ja, we hebben het gevonden.
Guido
De kogel blijkt door de kerk qua wetgeving... (Dus nog anderhalve maand de tijd om anoniem de aap uit te hangen in het verkeer.)

Verplichte inschrijving, nummerplaat van 10 x 12 cm en een autoverzekering. Eigenlijk alles wat al bekend was, maar dan binnen een wetgevend kader. (Wat natuurlijk de kans geeft tot controle en verbaliseren.) Alleen hoop ik dat de verplichte autoverzekering ook een verzekering bromfiets klasse B is of niet duurder uitvalt. Of goedkoper, wat natuurlijk ook kan - knipoog. Mijn bedrag van de inschrijving mogen ze alvast gebruiken om fatsoenlijke infrastructuur aan te leggen. En aangezien het geld van de kilometerheffing voor vrachtwagens ook tegen de plinten klotst, verwacht ik een serieuze boost voor de verkeersinfrastructuur in België. Oh wacht ... ik hoorde net iets over even grote gaten in een begroting als in onze wegen...

Ik ben ook benieuwd of de zelfbouwers hier last mee gaan krijgen...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/...bike.dhtml

In Nederland heeft men beslist dat er een nieuwe categorie helm moet worden ontwikkeld voor de speed pedelec.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/grot...~a4355479/

Mijn leukste ervaringen met de Stromer tot nu toe zijn eenmaal in het stadsverkeer naast een moto gaan rijden en een praatje gemaakt tegen 45 km/u over hoe leuk het was om samen te rijden. (Ik vond het dolkomisch.) De andere keer was ik tussen een auto en een moto geglipt en - ook in het stadsverkeer - ervandoor gegaan. Achteraf haalde de motorijder me in, kwam naast me hangen en vroeg hoe hard de fiets ging, waarop ik antwoordde: 'Dat draait rond de 45'. 'Niet meer'? 'Nee, met de gps waarschijnlijk zelfs iets minder.' 'Op mijn teller las ik 60!', zei hij al lachend. Hij schudde enthousiast met zijn hoofd, zei iets in de trend van 'geweldig' en ging ervandoor. Waarna ik bij het eerstvolgende stoplicht natuurlijk terug achter hem stond. Met een tamelijk grote grijns op mijn gezicht overigens. Ik ben trouwens ook altijd een beetje opgelucht wanneer ik toch weer heelhuids thuis mag komen.

@ Kurt

Ik denk dat ik je vandaag heb gezien. Niet met de Stromer; wel al wandelend richting het centrum van Olen met je gezin. Ik was ook niet met de fiets; wel in de gigantische opstopping rond het centrum met de auto.

Nog steeds twijfels bij het behouden van je Stromer?

Groeten
Jef
Goed gezien Jef, zullen wij wel geweest zijn Smile De oudste wou zo graag naar de kermis...

Op dit moment staat mijn fiets nog steeds bij Fiets! We wachten nog steeds op vervangstukken van Stromer. Ik kan er niet aan uit dat het zo lang kan duren voor het hier aan komt, als ik vroeger iets groot of zwaar uit China bestelde duurde het max 2 weken!
Edit: Heb juist weer naar Fiets! gebeld en vlakaf gevraagd of dit normaal was bij Stromer. De technieker liet weten dat ze het stuk zelfs niet in eigen magazijn hebben bij Stromer en het zelf moesten bestellen. Ze hebben hem beloofd tegen midden tot eind volgende week het stuk te leveren. Ik ben benieuwd...

Dus twijfel ik nog? Nee, hij gaat de deur uit. Niet vanwege de wetgeving, want dat wisten we al langer. Alhoewel, een AUTO verzekering? Hoop dat dat een schrijffout is.
Maar ik moet op het werk raken en de Stromer lijkt mij daar niet betrouwbaar in te zijn. Ik heb ook al last gehad van de sensoren, net als iedereen als ik het zo lees. Batterij wordt niet goed opgeladen als je hem niet op de correcte manier in steekt. Frame licht beschadigd, door een fietstas?! En nu, na maar 6 maanden, de Schlumpf Speed Drive aan diggelen!! Het zou nog te vergeven zijn als het allemaal zelf te repareren viel, maar behalve een reset kunnen we niet veel doen hé?

Ik ga hem wel missen. Ik blijf het de ideale vervanging vinden van de auto's en brommers. Maar niet wanneer het je enige vervoersmiddel is zoals bij mij :'(
(En zoals ik al eerder zei, de kans bestaat dat ik Stromer alles heb vergeven eens ik terug op de fiets zit Big Grin )
@ Kurt

Dus wil dat zeggen dat je jouw fiets waarschijnlijk een kleine maand hebt moeten missen als alles achter de rug is? Dat is niet alleen erg lang, maar ook erg jammer. Nog veel ruimte voor verbetering daar in ieder geval. Ergens las ik ooit een artikeltje dat Stromer een paar magazijnen van de hand had moeten doen om meer financiële ruimte te maken. Een onderdelenmagazijn zullen ze dus waarschijnlijk ook niet (meer) hebben...

Ik ben alvast benieuwd hoe het gaat aflopen. Wanneer je je fiets nu terug gaat krijgen, ga je wel opnieuw het gevoel hebben te 'vliegen', aangezien je nu met een gewone fiets rijdt. Zou je het zien zitten om altijd met een gewone fiets - zonder ondersteuning dus - naar het werk te rijden?

Maar wat je zegt klopt wel. Zelf ben ik ook al regelmatig moeten stoppen om kleine probleempjes op te lossen door de batterij te verwijderen en terug te plaatsen. Ondersteuning die plots wegvalt en laatst zelfs de recuperatiemodus die ongevraagd inschakelde en het rijden onmogelijk maakte.

PS Interessant ook dat je met de ontevreden gebruiker van een Kalkhoff hebt gesproken. Over Kalkhoff heb ik ook nog een tijdje nagedacht, maar door de vele negatieve ervaringen die ik erover las uiteindelijk afgehaakt.
Zijn er hier mensen die hun fiets hebben gebruikt tijdens de hittegolf? En aan welke temperaturen zaten jullie dan met de batterij?

Groeten
Jef
Hallo,

ja, ich bin gefahren, 40 km bei Außentemperaturen von über 30°C. Batterie kam bis auf 39°C
Zelf zat ik gisteren in heuvelachtig terrein in Oost-België op 38°C, terwijl de omgevingstemperatuur maar 23°C was, vandaar.
Dag Raf,

Ik heb met mijn ST2 hetzelfde probleem. Deze morgen is hij blijven steken op 73% en de leds van de lader waren groen. Gelukkig had ik via de app eens gekeken zodat ik de hem even kon af/aanzetten en de lader kon loskoppelen. Nu gaat hij gewoon verder.
Het is al enkele keren voorgevallen. Maar bij mijn weten enkel als ik via de fiets laad en niet rechtstreeks aan de batterij.

Heb een mail naar de winkel gestuurd om te vragen of het een fout in de batterij/fiets is of dat het in de lader zit.

Is bij u de oorzaak gevonden?

br,
Christian
christiansmet: schrieb:Dag Raf,

Het is al enkele keren voorgevallen. Maar bij mijn weten enkel als ik via de fiets laad en niet rechtstreeks aan de batterij.

Christian,

Niet voorgehad en heb de batterij nog nooit extern de fiets geladen dit vanwege de extra handeling.