stromerforum.ch

Normale Version: ST2 riders in Belgium?
Du siehst gerade eine vereinfachte Darstellung unserer Inhalte. Normale Ansicht mit richtiger Formatierung.
krisvd: schrieb:Wat betreft de koplamp dat is de max. Gisterennacht van Werchter naar huis gereden met de grote lamp op en fietsers voor ons draaide hun hoofd om om te kijken wat er aankwam gereden. Deze lamp geeft zoveel licht niet normaal. Er zijn drie functie op deze lamp 1 dagrijlicht, 2 bij donker gaat automatisch het gewoon licht aan, 3 aan het stuur kun je zelfs je groot licht opzetten.

Wat het heen en weer rijden zal ik toch de batterij op het werk moeten opladen om zeker te zijn dat ik thuisgeraakt. Op het einde moet ik een paar heuveltjes trotseren en ik zou niet willen dat ik daar geen ondersteuning heb.

Waar heb je hem dan achtergelaten in Werchter? Een ST2S laat je toch zomaar nergens in een fietsenparking achter....
mijn vriendin is politie-agent dus mochten we achter de barakken van de politie staan. Veilig genoeg zeker (fiets is omnium verzekerd). Ik moet zeggen dat ik veel beziens had, er waren zelfs mensen die mij geinteresseerd aanspraken. Op de weg naar huis (op de brug van de demer) stonden twee mannen met een stromer (een zwarte st2 en een rode st1) even een babbel meegedaan. Iemand van hier?
krisvd: schrieb:mijn vriendin is politie-agent dus mochten we achter de barakken van de politie staan. Veilig genoeg zeker (fiets is omnium verzekerd). Ik moet zeggen dat ik veel beziens had, er waren zelfs mensen die mij geinteresseerd aanspraken. Op de weg naar huis (op de brug van de demer) stonden twee mannen met een stromer (een zwarte st2 en een rode st1) even een babbel meegedaan. Iemand van hier?

Ik woon in Messelbroek, maar kom zelden een Stromer tegen...
Vandaag mijn eerste grote rit naar mijn werk gedaan. De batterij zo goed als volledig opgeladen en klaar voor vertrek. De wind stond nadelig en was vrij krachtig. In het begin stond de ondersteuning op stand 2 met aangepast program waarbij actieradius primeert. Het begin ging vrij vlot met een snelheid van rond de 45 km/u. Op een lang recht stuk met de wind vol op de kop toch maar gekozen om naar stand 3 te gaan, waarna deze hier op is blijven staan. Jongens wat een verschil, je voelt onmiddellijk de acceleratie. Deze mindert wanneer je de max snelheid bereikt maar dan rijd je gezwind rond de 47 km/u met serieuze tegenwind. Ik ben geen problemen tegengekomen en na 1 uur en 45 min was ik op mijn werk met 64 km op de teller. Onderweg nog even een collega even uit de wind gezet waardoor mijn gemiddelde snelheid wat naar beneden ging. Bij aankomst had ik nog 14 % in de batterij. Al bij al een geslaagde rit dewelke smaakt naar meer. Hetgeen ik toch overweeg is een verende zadelpen om de schokken een beetje te verzachten.
Ik heb een Suntour verende pen op de ST2 een goedkoop en goed alternatief op voorwaarde dat je hem voor gebruik uit elkaar gooit,
smeert met kwaliteits vet anders krijg je vroegtijdig slijtage zowel op de messing bussen als de assen.
Foutje van de fabriek om deze niet te smeren bij montage, meen ik.
Nadat ik de pen heb gesmeerd na de voorgeschreven 600km geen noemenswaardige extra slijtage meer gemeten dit na 3500km.
Ok Streumer bedankt voor de tip.
Raf ik ben daarnet 5 Stromers tegengekomen op de route die ik doe.
krisvd: schrieb:Vandaag mijn eerste grote rit naar mijn werk gedaan. De batterij zo goed als volledig opgeladen en klaar voor vertrek. De wind stond nadelig en was vrij krachtig. In het begin stond de ondersteuning op stand 2 met aangepast program waarbij actieradius primeert. Het begin ging vrij vlot met een snelheid van rond de 45 km/u. Op een lang recht stuk met de wind vol op de kop toch maar gekozen om naar stand 3 te gaan, waarna deze hier op is blijven staan. Jongens wat een verschil, je voelt onmiddellijk de acceleratie. Deze mindert wanneer je de max snelheid bereikt maar dan rijd je gezwind rond de 47 km/u met serieuze tegenwind. Ik ben geen problemen tegengekomen en na 1 uur en 45 min was ik op mijn werk met 64 km op de teller. Onderweg nog even een collega even uit de wind gezet waardoor mijn gemiddelde snelheid wat naar beneden ging. Bij aankomst had ik nog 14 % in de batterij. Al bij al een geslaagde rit dewelke smaakt naar meer. Hetgeen ik toch overweeg is een verende zadelpen om de schokken een beetje te verzachten.

1uur 45min. en 65km ppff jij hebt er wel wat voor over Big Grin
Heb jij een bagagerek op uw St2s? (standard is dit niet voor zien dacht ik? - mss toch handig voor grotere afstanden... allé ieder zijn ding en uitrusting op zijn fiets)

Btw: misschien bandenspanning beetje aanpassen - gaat ook wel wat geven betreft schokken.
Bij mij zijn deze nog de 'big schwalbes' - best ok ... maar levengevaarlijk op natter wegdek.
grtz
Berlin: schrieb:1uur 45min. en 65km ppff jij hebt er wel wat voor over Big Grin
Heb jij een bagagerek op uw St2s? (standard is dit niet voor zien dacht ik? - mss toch handig voor grotere afstanden... allé ieder zijn ding en uitrusting op zijn fiets)

Btw: misschien bandenspanning beetje aanpassen - gaat ook wel wat geven betreft schokken.
Bij mij zijn deze nog de 'big schwalbes' - best ok ... maar levengevaarlijk op natter wegdek.
grtz

Ik bekijk mijn rit naar het werk als ontspanning en sporten tegelijk. Meestal rijd ik met de motor maar door de hedendaagse drukte op de baan is daar ook niet veel plezier aan. Daarom heb ik mij deze fiets aangeschaft om de afstand op een vlotte manier te overbruggen. Gisteren was dat vlotte iets minder na 27 km plat gereden door een klein verhoogje (borduur) van een zijstraat. Tja de belgische fietspaden!! Waarschijnlijk de bandenspanning ietsje te weinig. Hierdoor ben ik van plan een verende zadelpen aan te kopen.

Een bagagedrager heb ik niet en ben ik nog niet van plan om er eentje te laten plaatsen. Ik probeer zo weinig mogelijk mee te nemen naar mijn werk. Een tweede lader is besteld en eten kan ik ter plaatse. Dus enkel een rugzakje met wat drinken en materiaal om pech te verhelpen zoals het vervangen van een binnenband. Het viel trouwens op hoe gemakkelijk het was om het achterwiel te demonteren.
@Berlin:

Ik zit momenteel op 14750km...
De ST2 doet zijn werk nog steeds heel goed. Batterij toestand is volgens de app nog altijd "zeer goed". Ik weet niet wat de "toestand" van een nieuwe batterij is, ik vermoed "uitstekend".
Heb in juni regelmatig een regen/onweersbui gehad, maar dankzij de regenjas en regenbroek van Decathlon en de overschoenen van Sealskinz ben ik altijd droog op de bestemming aangekomen.

Ik zie dat er redelijk wat nieuwe Stromer rijders bijkomen.... positieve evolutie...
Dag Raf,
Jij lijkt me een kenner van de st2.
Ik heb een vraag, mijn display doet rare dingen. Sinds de update gaat de koplamp automatisch aan bij inschakeling van de st2. je doet je rit en dan als je de fiets uitzet moet normaal na een aantal seconden de koplamp flikkeren en dat doet hij soms niet want als je hem terug aanzet dan werkt de koplamp niet meer, dwz je kunt je koplamp via de drukknop niet meer aanzetten wat nu geen probleem is maar in de winter wel.
Weet jij daar iets op te reageren.
Grtjs Guido