stromerforum.ch

Normale Version: ST2 riders in Belgium?
Du siehst gerade eine vereinfachte Darstellung unserer Inhalte. Normale Ansicht mit richtiger Formatierung.
teddytejero: schrieb:Ik heb de S bij juizz in Rotterdam gezien.
Dat is ongetwijfeld de Porsche GTS 4 onder de elektrische fietsen.
Die extra PKS en styling elementen neigen net als bij de S naar puur snobisme.
Geen probleem maar probeer aub dit niet te verkopen als een 'verantwoorde' keuze.

Dat is alvast een interessante manier van denken. Kun je vertellen waarom en door wie het niet verkocht mag worden als een verantwoorde keuze en wat het dan tot een onverantwoorde keuze maakt, aangezien het dat een beetje impliceert? Ik heb nergens in dit topic gelezen dat iemand hem tracht te verkopen (als verantwoord)...
Toch het volgende even kwijt;

Vorig jaar na veel twijfelen een ST2 gekocht.
Ik ben nog steeds zeer tevrede over de aankoop.
Lang liggen twijfelen tss ST1 en ST2.
Diverse keren test gereden. En was heilig overtuigd dat het een ST1 mat zwart ging worden.

Bon, uiteindelijk na alles op een rijtje te hebben gezet toch voor de ST2 wit gegaan.
(reeds vroeger gepost)
-omwille van grotere batterij
-veiligergevoel bij bediening van de elektronische versnellingen aan het stuur dmv +/- toetsen
-betere motor/ verdeling motor en electronica.

En de doorslag was het moment - zijnde de zwitserse frank tov euro losgekoppeling.
Het verschil tss een ST1 en ST2 was toen geen 1500€ en dat moest afgewogen worden.
Mijn keuze, voor dagelijk woon-werkverkeer en fietsvergoeding, een premium fiets, die zichzelf afbetaald....

Maar misschien als ik vandaag voor de keuze zou staan en een beetje prijsbewust zou kiezen.... tja moeilijk, daar er heden ten daag een prijsverschil is van om en bij de 3000€ wat niet niets is. Idd harder trappen, ST1 enof ST2 ik vind het een geweldige iets. (geen files geen stress - humeur en conditie op peil)

ST2s zou ik nooit kopen, idd gewoon laten zien dat je poen hebt, elektronisch schiften, betere batterij en licht (ohoh)
En door de band gebruik je enkel de 3 kleinste verzetten 11-12-13 en soms 14 en 15.
Echt wel overkill.

@Jef;
Idd bij kleine snelheden, kleiner dan 20km/h is de regeling slecht. Dit was destijds één van mijn eerste post.
Om met de kindjes te fietsen moet je nog uwe oude bike gebruiken. Big Grin
Stromer is gemaakt om snel te gaan.
Maar betreft niet altijd 'geven' een haperend gevoel, heb ik ook gehad.
Zeer frusterend - stond op het punt hem terug te verkopen, bleek dat er een remsensor defect was. Lang achter moeten doen (mede dankzij Raf van Avond) - kijk maar enkele 100 post terug

En ik lees andere defekten/issues... zijn er dan nog zaken die u storen? OK batterij vak kon veel beter.
NLstromer: schrieb:Ik ben in België bij een Stromer dealer geweest. Echter zijn er in BE lange levertijden. Ze kunnen het niet eens ongeveer inschatten. Terwijl ik in NL binnen 14 dagen elk model kan krijgen.

Uit eindelijk zijn dit de verschillen die de S heeft:

- 20% grotere accu (€ 410)
- Shimano Di2 schakelsysteem
- M99 Pro (€ 299 Pure)
- Supernova achterlicht, remlicht
- Brooks zadel
- 11 speed (enkel blad voor)
- Magura MT5
- Conti Top Contact II banden
- DT-Swiss lichtgewicht velgen
- Kabels gaan alleen aan de linkerzijde het frame in.

Supernova m99 Pro website
http://supernova-lights.com/en/m99-pro

Supernova m99 Taillight
http://supernova-lights.com/en/m99-taillight


Weet iemand of het achterlicht op de ST2 te monteren is? Is de kunststof kentekenplaathouder los verkrijgbaar?

Mooie oplijsting van de verschillen.
Ik heb op deze website - bij de 'thread' "modification" vermoedelijk al foto's zien staan van een vervanging van het achter licht.

Ps: ik denk dat elke stromer dealer wel hier of daar zo'n kenplaathouder heeft ligger. Ik heb het mijne er destijd laten afgooien. Was echt storend... en nu moet ik er mss kortling alsnog eentje gaan zoeken.
Op diezelfde thread heb ik enkele foto's gezien waar de kenplaat netjes onder de 'bagagedrager' gemoteerd was - was mooi gedaan.

Het enige wat mij aan ST2s interesserd is de grotere batterij, maar deze is voor de gewone ST2 ook verkrijgbaar.
Grtz
Berlin: schrieb:Idd bij kleine snelheden, kleiner dan 20km/h is de regeling slecht. Dit was destijds één van mijn eerste post.
Om met de kindjes te fietsen moet je nog uwe oude bike gebruiken. Big Grin
Stromer is gemaakt om snel te gaan.

Geldt misschien voor de ST2, maar met de ST1 kan ik 15kmh trappen op ondersteuning 1. Doe ik wel eens als ik met vrouw en kindjes een toertje maak. Geen last van haperingen zolang ik hem op laag verzet zet. En niet te snel trap uiteraard! Moet mijn vrouw me soms aan herinneren als ik voor haar rij Big Grin
Saisaku: schrieb:
Berlin: schrieb:Idd bij kleine snelheden, kleiner dan 20km/h is de regeling slecht.

Geldt misschien voor de ST2, maar met de ST1 kan ik 15kmh trappen op ondersteuning 1. Doe ik wel eens als ik met vrouw en kindjes een toertje maak. Geen last van haperingen zolang ik hem op laag verzet zet. En niet te snel trap uiteraard! Moet mijn vrouw me soms aan herinneren als ik voor haar rij Big Grin

@saisaku

Mogelijk, echter ik heb dit bij het testrijden van ST1 ook ervaren.
Maar ben blij dat dit bij jou ok is.
Slecht was mss een slechte beschrijving.
Stand #1 en kleine versnelling en snelheid ± 16/uur is de snelheidsregeling (zo ervaar ik het) niet 100% nauwkeurig.
Uiteraard blijft de ondersteuning in werking - geen probleem.

Verder een plezante fiets week... het weer ziet er beter uit.
Grtz Big Grin
Allé
Hier gaan we weer

De vergoeding die een werkgever betaalt voor het woon-werkverkeer afgelegd met een fiets is tot 22 cent per kilometer vrijgesteld van belastingen. Dat gunstregime geldt voor wie ‘gewone’ elektrische fiets rijdt, maar niet voor de snelle e-bikes.

Bron; verder kan ik niet lezen

http://netto.tijd.be/loopbaan/Elektrisch...3-2211.art
Berlin: schrieb:Allé
Hier gaan we weer

De vergoeding die een werkgever betaalt voor het woon-werkverkeer afgelegd met een fiets is tot 22 cent per kilometer vrijgesteld van belastingen. Dat gunstregime geldt voor wie ‘gewone’ elektrische fiets rijdt, maar niet voor de snelle e-bikes.

Bron; verder kan ik niet lezen

http://netto.tijd.be/loopbaan/Elektrisch...3-2211.art

ik kan het artikel niet helemaal lezen, geen account bij de tijd maar alles hangt af van hoe de werkgever het bekijkt. Ik heb bij ons via mail bevestiging gekregen dat het fiets blijft voor hen.
Hallokes belgische st riders. Sinds een paar dagen terug op deze site toevallig gekomen en met veel interesse dit item gelezen. Ik ben sinds een week eigenaar van een ST2S en deze bevalt me tot nu toe reuze. Er staan nog maar een kleine 60 km op de teller omwille van teveel werk dat nog moet gedaan worden. Ik ga deze fiets hoofdzakelijk gebruiken om naar mijn werk te rijden. Dit zal een rit worden van ongeveer 65 km enkel daarom dat ik zowiezo voor een 1000 watt batterij ben gegaan. Waarom ik de ST2S heb genomen is smaak en goesting. Natuurlijk hangt er een serieus prijskaartje aan vast maar ik hoop met deze fiets veel plezier te beleven. Mijn vorige fiets was een Kalkhoff Endeavour s11, ik kan u nu vertellen WAT EEN VERSCHIL. Ik heb er ongeveer 5000 km mee gereden maar hoop dat het met deze er meer zullen worden. Ik werk in de chemie (haven van Antwerpen) in ploegen dus vooral met de late maar ook de vroege durf ik al eens om 03.30 op de fiets springen.
Momenteel kan ik nog niet veel vertellen over mijn fiets. Hetgeen ik wel heb ondervonden is dat wanneer je rustig rijdt je best op stand 2 zet, anders durft de motor alterneren. Maar ook op stand 2 haal ik gemakkelijk de max. snelheid.

Dus meer ervaringen volgen nog
groetjes
krisvd: schrieb:Hallokes belgische st riders. Sinds een paar dagen terug op deze site toevallig gekomen en met veel interesse dit item gelezen. Ik ben sinds een week eigenaar van een ST2S en deze bevalt me tot nu toe reuze. Er staan nog maar een kleine 60 km op de teller omwille van teveel werk dat nog moet gedaan worden. Ik ga deze fiets hoofdzakelijk gebruiken om naar mijn werk te rijden. Dit zal een rit worden van ongeveer 65 km enkel daarom dat ik zowiezo voor een 1000 watt batterij ben gegaan. Waarom ik de ST2S heb genomen is smaak en goesting. Natuurlijk hangt er een serieus prijskaartje aan vast maar ik hoop met deze fiets veel plezier te beleven. Mijn vorige fiets was een Kalkhoff Endeavour s11, ik kan u nu vertellen WAT EEN VERSCHIL. Ik heb er ongeveer 5000 km mee gereden maar hoop dat het met deze er meer zullen worden. Ik werk in de chemie (haven van Antwerpen) in ploegen dus vooral met de late maar ook de vroege durf ik al eens om 03.30 op de fiets springen.
Momenteel kan ik nog niet veel vertellen over mijn fiets. Hetgeen ik wel heb ondervonden is dat wanneer je rustig rijdt je best op stand 2 zet, anders durft de motor alterneren. Maar ook op stand 2 haal ik gemakkelijk de max. snelheid.

Dus meer ervaringen volgen nog
groetjes

Welkom en gefeliciteerd met uw aankoop.
65km enkel... niet niets. Met de grote batterij een een beetje geluk geraak je over en't weer.
Alvast success met fiets, en voorzichtig hé.

Btw 's nachts om half vier, heb je geluk met je M99 pro headlight. Big Grin

Grtz
Wat betreft de koplamp dat is de max. Gisterennacht van Werchter naar huis gereden met de grote lamp op en fietsers voor ons draaide hun hoofd om om te kijken wat er aankwam gereden. Deze lamp geeft zoveel licht niet normaal. Er zijn drie functie op deze lamp 1 dagrijlicht, 2 bij donker gaat automatisch het gewoon licht aan, 3 aan het stuur kun je zelfs je groot licht opzetten.

Wat het heen en weer rijden zal ik toch de batterij op het werk moeten opladen om zeker te zijn dat ik thuisgeraakt. Op het einde moet ik een paar heuveltjes trotseren en ik zou niet willen dat ik daar geen ondersteuning heb.