stromerforum.ch

Normale Version: ST2 riders in Belgium?
Du siehst gerade eine vereinfachte Darstellung unserer Inhalte. Normale Ansicht mit richtiger Formatierung.
@romeo_matthieu

Welkom, en proficiat.
Kleine bedenking. Heb je gekozen voor de super grote batterij, of is deze nog niet beschikbaar?
Allé suc6 en hopelijk hoor ik van uw fietsavonturen.

@gert

Ik zie dat u reeds enige tijd, en meerdere kilometers uw fiets hebt.
Alles ok met bike. Bijzonderheden gehad?
Plus vraagje; gaat u er nog evenveel kilometers opzetten, of ben je stiekem aan het uitkijken naar een nieuwe stromer?
Hoe is het met uw batterij?

@Raf
Inmiddels ben ik terug up & running. Thx
Ik lees dat je $hit aan de knikker hebt.
Weet je al iets meer?
Ik kan u (alweer) niet van antwoord dienen, maar ik hoop dat dit onder garantie valt.

Weet je, toen ik mijn 'totterke' heb gedaan, is, voordat ik mijn fietsbinnengedaan heb, mijn trapas eveneens losgekomen.
Deze schuurde tegen mijn voorste kettinggeleider.

Maar kapotte lager heb ik niet gehad.
Mijn fietshersteller heeft dit onder garantie opgelost.
Hopelijk kan de uwe ook een euforeke doen.
Je kan een beetje op de man af vragen, zo van 'dat gaat toch onder garantie vallen, veronderstel ik? Ne ja kan je krijgen hé

Soit, thx voor de winter tips. En het weer blijft maar droevig. Geen 'nog geen' winterprik..
:mad:

Veel geluk en suc6 allen
Weet er iemand hoe het nu echt zit met die wetgeving? Vanmorgen stond er blijkbaar iets in de krant over een nummerplaat zoals voor op auto's? Anderzijds verteld men me dat momenteel er nog geen wetgeving is?
Ik heb de Stromer gekocht net omdat er nog geen wetgeving was dacht ik, en er dus nog een tijd zonder knoert van nummerplaat en bromfietshelm kon genieten.

Alle info welkom, wil wel in orde zijn.

Ben benieuwd, morgen poging eerste keer Woon - Werk kleine 40km heen.
gewoon niet katholieker zijn dan de paus en zonder plaat rijden. Informeer wel even bij je verzekering ivm aansprakelijkheid, bij mij dat de familiale polis het omdat het fiets is bij schoonbroer (andere maatschappij) niet die moet BA polis nemen.
Romeo_Matthieu: schrieb:Weet er iemand hoe het nu echt zit met die wetgeving? Vanmorgen stond er blijkbaar iets in de krant over een nummerplaat zoals voor op auto's? Anderzijds verteld men me dat momenteel er nog geen wetgeving is?
Ik heb de Stromer gekocht net omdat er nog geen wetgeving was dacht ik, en er dus nog een tijd zonder knoert van nummerplaat en bromfietshelm kon genieten.

Alle info welkom, wil wel in orde zijn.

Ben benieuwd, morgen poging eerste keer Woon - Werk kleine 40km heen.

Idd dit is nog een stevige draak.
Er is nog niets geweten.
Er is spraken van een helm - type 'gewoon' of bromfiets?
Er is spraken van een nummerplaat - type 'bromfiets' of kleiner?
Er is spraken van verzekering - momenteel is BA genoeg.
Er is spraken van een rijexamen ....

Allemaal nog hangende vragen - men behandelt hier graag een mens die iets voor de mobiliteit doet, nog erger dan een crimineel.

Soit, veel vragen, antwoorden zullen komen.
Let wel, als je nu iets koopt is het te laat, het is met terugwerkende krachten, betreft de meeste bovenstaande zaken...helm plaat. De mensen een beetje beduvelen.

@Matthieu:
OPLETTEN op het verkeer en VOORZICHTIG de eerste ritten.
Het is met momenten GEVAARLIJK.
Zekers op nat wegdek en in de bochten (meer dan goed afremmen in den beginnen, allé altijd)


Ik heb dit ooit ook te lezen gekregen, 'zo van, opletten dat ge niet valt' - en ik heb er toen om gelachen, mare het is zo.
Soit, ik wil u niet bang maken hé - het is de beste investering die ik de laatste jaren heb gemaakt.

@Edwin.
Wat wil u eigelijk zeggen betreft BA (is niet echt leesbaar)
En nog te vrede over aankoop?

Groeten
Ik bedoel ik heb gaan aparte BA nodig mijn verzekering beziet deze als gewone fiets (dvv verzekeringen) dus valt het onder de familiale polis. Mijn schoonbroer heeft een st1 ipv een st2 en is bij kbc verzekeringen en daar weigert men het onder de familiale polis en hij heeft dus BA nodig.
Mijn familiale verzekering dekt mijn Stromer, omdat ze duidelijk zeggen dat ik een fiets ben.
Ze zijn van mening dat je altijd een fiets bent als je moet trappen om vooruit te komen. Lijkt mij ook nog steeds te meest logische redenering. Ik heb hiervan via mail een bevestiging gekregen en de uitprint van die mail heb ik altijd bij.

Ivm al die "zever" dat ze in de kranten zetten. Er is nog steed sgeen wetgeving voor de e-bike die max. 45 km/u waarbij je nog zelf moet trappen. De Europese wergeving zou hiervoor ten vroegste tegen 2017 rond zijn en zolang zullen ze hier in België zeker geen wetgeving rond krijgen.

Dus gebruik je gezond verstand als je op de weg of het fietspad rijdt en draag een helm. Is mijn advies.

PS: aan de nieuwkomers "Welkom" Wink
Raf_Van_Avondt: schrieb:Mijn familiale verzekering dekt mijn Stromer, omdat ze duidelijk zeggen dat ik een fiets ben.
Ze zijn van mening dat je altijd een fiets bent als je moet trappen om vooruit te komen. Lijkt mij ook nog steeds te meest logische redenering. Ik heb hiervan via mail een bevestiging gekregen en de uitprint van die mail heb ik altijd bij.

Ivm al die "zever" dat ze in de kranten zetten. Er is nog steed sgeen wetgeving voor de e-bike die max. 45 km/u waarbij je nog zelf moet trappen. De Europese wergeving zou hiervoor ten vroegste tegen 2017 rond zijn en zolang zullen ze hier in België zeker geen wetgeving rond krijgen.

Dus gebruik je gezond verstand als je op de weg of het fietspad rijdt en draag een helm. Is mijn advies.

PS: aan de nieuwkomers "Welkom" Wink

Meer info:

http://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit-e...vierwieler
Dag Raf,
de trapaslagers vervangen deed ik als volgt: Eerst de trapstangen verwijderen met een inbussleutel aan de niet aandrijfkant: rechtse draad dus naar links draaien is los. Opgelet, er zit een gegolfde ring tussen, niet vergeten terug monteren. De lagers zelf kreeg ik los met een waterpomptang: rechtse lager = linkse draad, linkse lager = rechtse draad. De nieuwe monteerde ik met de gepaste sleutel. Ik kocht terug FSA lagers (nam de oude mee naar de fietsenzaak) maar het middendeel uit plastic was te breed en daarom behield ik het originele uit alu. Om het alu middendeel uit het bracket te verwijderen heb ik de bout waarmee de staander gemonteerd is moeten verwijderen omdat die te diep zit, zonder deze evenwel te beschadigen. Vóór het terug inschroeven heb ik er toch maar 0,5 cm afgezaagd.
Aan garantie heb ik niet gedacht.
Ik fiets woon-werk enkel 43,5km. De batterij gaat achteruit maar niet spectaculair en weet nog niet wat ik zal doen als de batterij onvoldoende capaciteit zal hebben.
Een batterij error is mij slechts enkele keren overkomen. Soms bij snelheden boven 40/u heeft de fiets de neiging in te willen inhouden voor zeer korte tijd om dan weer voluit te gaan. Voor- en achterwiel zijn slechtgespaakt en heb ik opnieuw moeten richten en daarbij zitten sommige nippels dan nog muurvast en draai je ze kapot.
Gert
Raf_Van_Avondt: schrieb:Meer info:

http://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit-e...vierwieler

Maakt me niet echt wijzer want de st2 staat er ni tussen. De ondersteuning vermindert niet geleidelijk.
Het roze formulierke ligt nog altijd op mijn bureau,
geen zin voor een dienblad op het achtersteven van de gestroomlijnde ST2.
Politici doe eerst eens DEFTIG jullie huiswerk en kom
met een realistische wet en liefst "right from the first time"
niet zoals vaak een half werk, maar ja we zijn nu eenmaal België

Wel een BA verzekering genomen à €93 beter voorkomen dan genezen familiale zegt zolang je trapt voor ondersteuning
geen probleem, het blijft een fiets, maar onze ST2 heeft niet altijd trapondersteuning nodig via de + knop?????

Een ongeval is snel gebeurt aan 45km/h de meeste automobilisten denken een fiets te zien maar niet met de snelheid van een brommer,
ik ervaar de meeste problemen bij rechtsdraaiende voertuigen op een weg met separaat fietspad.