stromerforum.ch

Normale Version: ST2 riders in Belgium?
Du siehst gerade eine vereinfachte Darstellung unserer Inhalte. Normale Ansicht mit richtiger Formatierung.
@Berlin

Ja, ik zal er eens op letten dat ik misschien wat meer terugschakel als ik ergens bijna tot stilstand kom. Meestal schakel ik 1 stand terug, zal er nu 2 terugschakelen misschien helpt het wel.
Trager rijden is geen optie, bij mij is het de bedoeling dat ik evenlang rij over de afstand woon/werk als met de wagen en dan heb ik die 45 km/u nodig. Big Grin
Ik heb momenteel aan 230 laadbeurten. Dus hopelijk komen er nog minstens 750 bij...
Hey,

wat ik ook doe bij het optrekken is steeds vertrekken op ondersteuning 1, zodra hier maximum bereikt dan naar stand 2 en zo uiteindelijk naar stand 3.
Wat ik ook doe is bij een kruispunt waar volledige stilstand niet nodig is terugschakelen naar stand 2.

Dus ik trek eigenlijk nooit op in een stand totdat ik de maximum snelheid van de vorige stand heb bereikt.

Je trekt dan wel iets trager op, maar scheelt op een rit van 55 km naar het werk (met een 4-tal effectieve stops aan lichten of kruispunten en een 15-tal vertragingen) toch een 5% batterij.
raf_pillaert: schrieb:Hey,

wat ik ook doe bij het optrekken is steeds vertrekken op ondersteuning 1, zodra hier maximum bereikt dan naar stand 2 en zo uiteindelijk naar stand 3.
Wat ik ook doe is bij een kruispunt waar volledige stilstand niet nodig is terugschakelen naar stand 2.

Dus ik trek eigenlijk nooit op in een stand totdat ik de maximum snelheid van de vorige stand heb bereikt.

Je trekt dan wel iets trager op, maar scheelt op een rit van 55 km naar het werk (met een 4-tal effectieve stops aan lichten of kruispunten en een 15-tal vertragingen) toch een 5% batterij.

@Flying Raf.

Ik dacht dat u een van de eerste met een ST2 was...
Hoelang heb je uw stromer nu en hoeveel kilometeres heb je met de batterij gedaan?
Bijkomend, heb je veel capaciteitsverlies?

Onlangs heb ik op dit forum gevraagd hoe je best de batterij tijdens de winterperiode bewaard?
Heb je zin hierover een woordje uitleg te verschaffen?

En verder, nog steeds content over uw fiets? Big Grin
Thx

@Raf

Zitat:Trager rijden is geen optie, bij mij is het de bedoeling dat ik evenlang rij over de afstand woon/werk als met de wagen en dan heb ik die 45 km/u nodig.
Ik heb momenteel aan 230 laadbeurten. Dus hopelijk komen er nog minstens 750 bij...

Je moet toch niet zo streng zijn Wink
Het is toch eveneens een sportieve inspanning, en een hele verademing telkens je 's avonds thuiskomt en kunt zeggen dat je dit gepresteerd hebt.
Niet in de file, geen gedoen, geen stress, etc.....

Aanvankelijk had ik ook zoiets van; zo snel mogelijk, en evensnel als met de wagen, maar dat heb ik al 'snel' laten varen zene. (zekers na mijne 'totter')

Voor mij is het meer een 'levensstijl', een doel, een instelling, een bepaalde vrijheid, tss de mooie natuur, de 4 seizoenen....
Goed voor gezondheid & geest goed voor veel zaken (reeds een kilo'ke of 7 lichter - geeft een enorme kick) en tevens voor mijne portemonnee, kilometres betaald en gene petrol enof slijtage.

Soit, is iets persoonlijk hé, maar ik zou dit graag nog enkele jaren volhouden (en nog meerdere kilo's) - vandaar al meerdere malen de vraag betreft de regelgeving waar nog niets van geweten is. lol

Btw; een goede periode om te rijden
Grtz
@Berlin :

Ik heb mijn Stromer sinds april 2014 en ben er nog altijd zeer tevreden over
Heb ondertussen bijna 15000 km, meeste in stand 3 (tegen 40 km/u - dus niet op maximum - dit kan je regelen door je trapkracht te verminderen).
Opladingen batterij rond de 500 (deels volledige en deels kleine opladingen).
Ik merk geen capaciteitsverlies, wel bij kouder weer inderdaad meer verbruik.
Mijn ST2 staat steeds in de garage. Wat ik wel doe is voor vertrek bij koud weer ( <10°C ) de ST2 5 minuten buiten zetten vooraleer ik hem aanzet (anders gaat batterij zeer snel naar beneden van 100% tot 92%). Ook zo bij binnen zetten met koud weer. 5 minuten wachten vooraleer ik begin op te laden.
@raf_pillaert:

Goed om te weten dat jij na zoveel km's en batterijladingen toch nog steeds niets ondervindt van capaciteitsverlies.
Ik was beginnen twijfelen omdat ik steeds bij vertrek "maar" 95% batterijcapaciteit had. Maar blijkbaar pak ik het verkeerd aan. Ik neem mijn batterij uit de ST2 leg ze op kamertemperatuur voor een uurtje, sluit de lader aan. Als de lader aangeeft dat de batterij vol is koppel ik af en 's morgens steek ik de batterij in de ST2 en start op. Dan geeft hij 95% aan. Tijdens het rijden merk ik wel dat hij na een 5 tal km's op ong. 70% staat en een kilometer verder geeft hij plots 75% aan. Ik weet niet exact wat de reden hiervan is.
Ik ga jou "systeem" eens toepassen.... zien dat ik een verschil merk. Bedankt voor de tip.
raf_pillaert: schrieb:@Berlin :

Ik merk geen capaciteitsverlies, wel bij kouder weer inderdaad meer verbruik.
Mijn ST2 staat steeds in de garage. Wat ik wel doe is voor vertrek bij koud weer ( <10°C ) de ST2 5 minuten buiten zetten vooraleer ik hem aanzet (anders gaat batterij zeer snel naar beneden van 100% tot 92%). Ook zo bij binnen zetten met koud weer. 5 minuten wachten vooraleer ik begin op te laden.

Idd
Mijn Stromer staat 's nachts in garage.
Ik laad de batterij 's avonds op (ingeplugd op fiets - tot groen licht op lader brandt - check even op Omni 100% & zet dan alles af).
En 's morgens gewoon aanschakelen, buiten zetten, inpakken en wegwezen.
Vervolgens zet ik mijn fiets op werk in een geklimatiseerde ruimte (en fiets op elektrisch slot).

Ik vermoed niet, dat ik momenteel capaciteitsverlies heb - ik moet wel zeggen, dat ik in de zomermaanden minder batterij verbruik had.

Vandaag, met toch wel wat wind op kop, heb ik meer verbruik gehad.
Op een rit van om en bij de 33km heb ik in de zomermaanden een kleine 25% verbruik. In de mindere maanden 26-27% verbruik.
En vandaag, met toch een behoorlijk windje 30%.

Persoonlijk lijkt dit wel een pak meer dan in de zomermaanden.
Maar ik vond dat de zomermaanden bijzonder gunstig waren.
Besluit; Momenteel ondervind ik geen uitzonderlijk capaciteitsverlies.

Btw: gezien de periode van het het jaar, nog geweldige dagen om te fietsen..... deze week kom ik mss aan mijn 6000 km.
Berlin: schrieb:[
Vandaag, met toch wel wat wind op kop, heb ik meer verbruik gehad.
Op een rit van om en bij de 33km heb ik in de zomermaanden een kleine 25% verbruik. In de mindere maanden 26-27% verbruik.
En vandaag, met toch een behoorlijk windje 30%.

Ja wadde, en vandaag, met een behoorlijke wind 35%.
Meeste tot heden.

Piepende remmen? Iemand ervaring - of path's gewoon vervangen door: Swissstop Disc 30 organic

En 'pikkel' fietsstaander, blijft met momenten hangen?
Een beetje smeer aandoen helpt maar weinig. Wink

Grtz
Zitat:Ja wadde, en vandaag, met een behoorlijke wind 35%.
Meeste tot heden.

Piepende remmen? Iemand ervaring - of path's gewoon vervangen door: Swissstop Disc 30 organic

En 'pikkel' fietsstaander, blijft met momenten hangen?
Een beetje smeer aandoen helpt maar weinig. Wink

Grtz

Hoe doe je dat, zo weinig batterij verbruiken?
Als ik 10 km rij, tegen 44 à 45 km/u op vlakke weg, heb ik al 25% verbruikt....

Continental Top Contact Winter II zijn besteld. Zouden nog voor het weekend moeten arriveren. Dus tegen volgende week hopelijk winterklaar. Moet nog een goed paar winterhandschoenen gaan kopen en een lekkere, warme muts (balaclava) voor onder de helm.
't Zal al wat fijner zijn als het kouder en hopelijk ook zonniger wordt.
Ondertussen toch al 7200 km's afgemaald.... fun!
Berlin: schrieb:Piepende remmen? Iemand ervaring - of path's gewoon vervangen door: Swissstop Disc 30 organic

Grtz

Dit topic is misschien een antwoord

http://electricbikereview.com/community/...akes.3049/
Streumer: schrieb:
Berlin: schrieb:Piepende remmen? Iemand ervaring - of path's gewoon vervangen door: Swissstop Disc 30 organic

Grtz

Dit topic is misschien een antwoord

http://electricbikereview.com/community/...akes.3049/

Thx Streumer
Ik ga dit eens bekijken.
De swissstop discs zouden eveneens een grote vebetering zijn.

Ik heb gezien dat u een hulpstuk voor de batterij hebt gemaakt.
Knap werk, maar ik zie niet echt het nut ervan in.
Als ik graag zonder ondersteuning rij, neem ik een andere fiets enof zet ik ondersteuning af.
Hoe met verlichting etc... plus het risico op stelen, om gewoon zonder batterij met de stromer te rijden.
Nee niet voor mij. Uiteraard chapeau voor uw ongekend design werk.

Tip: Een geintegreerd achterlicht (zoals op de eerste design schetsen - rond de zadelstang, dit lijkt me koel) Big Grin

@Raf

Ik ben echt jaloers op uw kilometer stand.
Sorry voor het misverstand, ik dacht dat ik het al een aantal keer had aangegeven dat ik meestal in stand #2 fiets.

Voor de mensen die meelezen.... mijn verbruik is niet representatief voor de maximale stand #3
Over het merendeel stand #2 soms 1 en op de echte mooie stukken 3 - kom ik toch over de 100 kilometer.

Gisteren het weer verkeerd ingeschat, alweer druipnat thuis gekomen (en uitgeput) vandaag met auto, en kijk hoe een goed weer - bummer.

Maandag wordt het beter. (en blijven posten hé - ik heb ook de indruk dat het redelijk stillekes omtrend ons favoriet merk)
Na eurobike en de lancering van ST2s weinig nieuws

Grtz