stromerforum.ch

Normale Version: ST2 riders in Belgium?
Du siehst gerade eine vereinfachte Darstellung unserer Inhalte. Normale Ansicht mit richtiger Formatierung.
Eddy_Claes: schrieb:ST2Support@stromerbike.com
+41 31 848 23 00
Ik heb het altijd met email gedaan.
Wel de serienummer van de fiets meegeven alsook de geregistreede naam, email en gsmnr.

info@stromerbike.com kan ook gebruikt worden

thx.
mail is weg.
Vanmorgend 2150km op teller.

Best tevrede met ST2
1)In het begin een klein incidentje gehad (achterlicht stuk en achterwiel een tikkeltje 'slag op'); maar werd direct vakkundig herstel.

2)Verder enkele malen gehad dat mijn motor niet altijd meegaf, zoals hierboven beschreven.

@Raf
Gevoeligheid van remsensor verhoogd en idd de voorste sensor reageert meer dan de achterste.
In het begin gebruikte ik de beide remmen tegelijk.
Momenteel rem ik het merendeel met de achterste rem. (eveneens cilindertjes nogmaals gesmeerd).

Hierna geen haperingen meer ondervonden.
Zo, ik kan niet echt geloven dat het enkel in de achterste remsensor zit.
Soit - voorlopig probleem opgelost.

3)Ik heb een klein probleem met mijn achterste verzet.
Op één bepaald verzet bij het 'afshiften' van tand 15 naar 13, deze wil niet altijd (mss beter alstellen) mogelijk een beetje smeren?

4)enkele losse flarden;
- algemeen alles ok
- batterij opladden ok
- batterij verbruik (meestal op stand 2 dat ik rijd, ± 36-38km/h --> 1% per kilometre mag ik tellen)
- bandenspanning voor 2.3 achter 2.5 (moet nog steeds binnen banden vervangen door betere kwaliteit Sad
- zadel voor mijn lichaamslengte op maximale hoogte gezet; rijdt veel beter - kan niet echt aan grond met voeten
- stuur zou een cm of 2-3 hoger mogen (maar is niet echt simple denk ik)
- stuurvork en stuur opstelling (cockpit) ok
- trappers vind ik ok
- rijden in regen geen enkel probleem - zou zekers niet mogen
- baggagedragers is zwakker, vertoond reeds slijtage
- app en Omni toestanden nog maar weinig gebruikt (mss omtgaat me iets maar ik heb ze niet echt nodig - iemand die hier geweldige tools voor heeft? welkom
- verder gewone standard instelling behalve remsensor

- toch nog een puntje; ik heb de indruk dat je regelmatig de fiets moet kuisen en ketting reinigen en smeren. (toch een wekelijkse klus) of is dit overdreven?

Greetz yo all stromer riders
Big Grin
Berlin,

Je hebt minder zorgen aangaande bandenspanning als je gebruik maakt van een dichtingsmiddel (witte melkachtige vloeistof) dat ook gebruikt wordt door tubeless-rijders.
Heb indertijd een flesje Notubes tyre sealant gekocht en dat over beide binnenbanden verdeeld. Heb amper drukverlies en kijk ongeveer om de 3-4weken bandenspanning na.

Shwalbe heeft een voortgelijk product in hun gamma.

Ben geen voorstander om de remsensor te verhogen, heb em zelf zelfs teruggeschroefd van ca 60 naar 40% daar ik recent op nat wegdek bij enkel wat bijremmen zelfs in de slip geraakte (achterwiel) op een rechte afdaling! Combinatie van motorrem en schijfremmen is bij momenten iets teveel gevraagd van de schwalbes om grip op de weg te behouden.
peterw: schrieb:Berlin,

Je hebt minder zorgen aangaande bandenspanning als je gebruik maakt van een dichtingsmiddel (witte melkachtige vloeistof) dat ook gebruikt wordt door tubeless-rijders.
Heb indertijd een flesje Notubes tyre sealant gekocht en dat over beide binnenbanden verdeeld. Heb amper drukverlies en kijk ongeveer om de 3-4weken bandenspanning na.

Shwalbe heeft een voortgelijk product in hun gamma.

Ben geen voorstander om de remsensor te verhogen, heb em zelf zelfs teruggeschroefd van ca 60 naar 40% daar ik recent op nat wegdek bij enkel wat bijremmen zelfs in de slip geraakte (achterwiel) op een rechte afdaling! Combinatie van motorrem en schijfremmen is bij momenten iets teveel gevraagd van de schwalbes om grip op de weg te behouden.

Thx
Wat betreft remsensor, idd voorheen had ik minder 'slip'
Ik heb vandaag de sensor terug op normaal gezet is te gevaarlijk om met deze snelheden iets voor te hebben.
Gr
@Berlin:

Bij mij was het duidelijk de remhendel die niet goed was geassembleerd. Onlangs bij 32° kunnen rijden zonder probleem, waar ik daarvoor constant met schokken reed en ik niet boven de 30 km/u uitkwam.
Ik heb de recupsensor op 50% staan en de trapsensor op max. Fietst lekker....
Heb nu 2500 km op de teller en ben nog steeds enorm tevreden met mijn aankoop!
Even een update van mijn ST2 ervaringen na 4000 km.

Alles verloopt perfekt. Heb na 2000 km even binnen geweest bij de mechanieker om het contact van de remrecuperatie in de achterrem te checken en sindsdien rijdt hij als een ... ST2
Raf_Van_Avondt: schrieb:Even een update van mijn ST2 ervaringen na 4000 km.

Alles verloopt perfekt. Heb na 2000 km even binnen geweest bij de mechanieker om het contact van de remrecuperatie in de achterrem te checken en sindsdien rijdt hij als een ... ST2

Hoi,
Goed te horen Raf.

Ik had uw bericht enkele dagen geleden gezien (maar omwille van de herstellingen aan mijn fiets, en het verlof kan ik nu pas reageren)

Wat betreft mijn fiets:
Inmiddels 3500km en juist een herstelling achter de rug
Ik had 6 weken geleden een serieuze 'totter' gedaan.
Soit, Vork gescheurd - remhendel gebroken en enkele hechtingen aan de vingers. :mad:

Dus aan alle: oppassen met nat en regenachtig weer, het is zo gebeurd !!
PAS uw snelheid aan


Nu het goede nieuws: inmiddels is mijn fiets hersteld.
EN de achterste remsensor werd eveneens (in garantie) vervangen - naar aanleiding van het motorprobleem. =lees enkele berichten hierboven.)

Nog maar juist enkele 100de kilometers kunnen testen, maar de eerste indrukken zijn bijzonder goed.
Geen haperingen meer, en idd zoals u reeds aangaf (het kan tussen de oren zitten) hij is 'vinniger'.

Ik heb ook de indruk dat ik op mijn rit 1 of 2% 'batterij level' minder verbruik, maar ben niet zeker.
Nu rijdt hij idd zoals een ST2 Big Grin
Ik ben blij dat dit van de baan is. En blijft, maar zo te horen zat het effectief in de sensor THX Raf

Verder niet echt noemenswaardige dingen, alles ok.
Weet iemand al iets meer over de heksen jacht over speed-elec (nummerplaatje- helm...etc)

Btw: ik lees her en der nieuw ST2 in 'pipeline' 1000wh batterij, iemand al iets meer?
Gaat er iemand naar eurobike?
Groetjes
Berlin: schrieb:Btw: ik lees her en der nieuw ST2 in 'pipeline' 1000wh batterij, iemand al iets meer?
Gaat er iemand naar eurobike?
Groetjes

Ein Teil des Moderatoren-Teams wird an der Eurobike in Friedrichshafen nächste Woche anwesend sein. Wir werden danach (allerdings auf Deutsch) berichten.
@Berlin:

ST2 kan herstelt worden, stukken aan je lichaam is al wat moeilijker. Ik heb eens even ee slipper gemaakt tijdens regenweer op een slecht stuk asfalt. Nog net kunne corrigeren voordat ik tegen het asfalt ging. Dus het is intendeer opletten geblazen als je te snel de 500W opgang trapt...
Momenteel is er nog steeds geen beslissing ivm nummerplaat en andere zaken voor de 45 km/u e-bike. Ik weet enkel dat je een familiale moet hebben die je dekt als je een ongeval zou hebben.Ik ben geen tegenstander om een nummerplaat op mijn ST2 te zetten, maar dan wel een kleintje (Nederland) en geen mononummerplaat zoals er nu in België zijn. En zeker geen motorhelm, want dan moeten de 25 km/u e-bikes ook maar een motohelm dragen, zoals de 25 km/u snorfietsen.
Ik ga mijn ST2 morgen eens binnen doen voor een nazicht, zit aan 4100 km.
Ik zie dat er samen met de ST2s (8990€!!!) ook een 983Wh batterij, maar met een kostprijs van 1900€. Is vrij hoge prijs. De batterij voor de ST2 (814Wh) zou ook 1400€ gaan kosten, das 400€ meer dan nu.
Raf_Van_Avondt: schrieb:@Berlin:

ST2 kan herstelt worden, stukken aan je lichaam is al wat moeilijker. Ik heb eens even ee slipper gemaakt tijdens regenweer op een slecht stuk asfalt. Nog net kunne corrigeren voordat ik tegen het asfalt ging. Dus het is intendeer opletten geblazen als je te snel de 500W opgang trapt...
Momenteel is er nog steeds geen beslissing ivm nummerplaat en andere zaken voor de 45 km/u e-bike. Ik weet enkel dat je een familiale moet hebben die je dekt als je een ongeval zou hebben.Ik ben geen tegenstander om een nummerplaat op mijn ST2 te zetten, maar dan wel een kleintje (Nederland) en geen mononummerplaat zoals er nu in België zijn. En zeker geen motorhelm, want dan moeten de 25 km/u e-bikes ook maar een motohelm dragen, zoals de 25 km/u snorfietsen.
Ik ga mijn ST2 morgen eens binnen doen voor een nazicht, zit aan 4100 km.
Ik zie dat er samen met de ST2s (8990€!!!) ook een 983Wh batterij, maar met een kostprijs van 1900€. Is vrij hoge prijs. De batterij voor de ST2 (814Wh) zou ook 1400€ gaan kosten, das 400€ meer dan nu.

Hoy Raf
Bedankt voor te antwoorden.
Ik zal proberen deze week iets te posten.
Momenteel redelijk druk
Zojuist door een woeste storm gereden....druipnat :mad:
En nog maar net fiets volledig gekuist en geolieed.
Allé tot een dezer ( 3800km op teller) ik nader Wink