stromerforum.ch

Normale Version: ST2 riders in Belgium?
Du siehst gerade eine vereinfachte Darstellung unserer Inhalte. Normale Ansicht mit richtiger Formatierung.
Hallo stromervrienden,

Daar ik gezien heb dat er hier en daar al eens iets te lezen wordt gezocht, heb ik hieronder een link van een echt goede stromer en andere e-bikes forum. (Geen gezeur, veel positieve input en weetjes)

[Bild: stromer]

Ps; gegroet de persoon die naast me in de lift van kennedy stond, sorry dat ik u niet heb aangesproken, te druk de 3 dames moeten entertainen Big Grin

http://electricbikereview.com/community/forums/stromer/
Volgende keer zekers
Het "smeren" van de pistonnetjes heeft dus niet geholpen.
Vorige week telkens als ik naar huis rij (18 - 20 gr.) af en toe dat hij afremt. Slechts een fractie van een seconde.
Vandaag (25 gr.) de ganse weg (30 km) constant switchen tss remkrachtrecuperatie en ondersteuning. Op het scherm van de Omni kun je nu duidelijk zien dat er blijkbaar bij temp. van 18 en meer een probleem voor doet. Je ziet de meter van de kracht die je zelf zet op de pedalen (rechts) en dan de meter die te doorschijnt komt als je afremt als je de remkrachtrecuperatie hebt opgezet. Vandaag was het dus een constant over en weer gaan van de ene meter naar de andere. Met als gevolg soms een 10-tal seconden geen ondersteuning (linkse meter op het scherm)en dan weer voor enkele minuten terug ondersteuning (rechtse meter weer tevoorschijn), dan weer afremmen (zonder te remmen)....
Ik ben benieuwd voor morgenvroeg, omdat ik dit 's morgens nog nooit heb ondervonden. Ik ga sowieso vrijdag langs de fietsenmaker, hopelijk vindt hij de oorzaak.
Voor de rest, zalige fiets.
Raf_Van_Avondt: schrieb:Het "smeren" van de pistonnetjes heeft dus niet geholpen.
Vorige week telkens als ik naar huis rij (18 - 20 gr.) af en toe dat hij afremt. Slechts een fractie van een seconde.
Vandaag (25 gr.) de ganse weg (30 km) constant switchen tss remkrachtrecuperatie en ondersteuning. Op het scherm van de Omni kun je nu duidelijk zien dat er blijkbaar bij temp. van 18 en meer een probleem voor doet. Je ziet de meter van de kracht die je zelf zet op de pedalen (rechts) en dan de meter die te doorschijnt komt als je afremt als je de remkrachtrecuperatie hebt opgezet. Vandaag was het dus een constant over en weer gaan van de ene meter naar de andere. Met als gevolg soms een 10-tal seconden geen ondersteuning (linkse meter op het scherm)en dan weer voor enkele minuten terug ondersteuning (rechtse meter weer tevoorschijn), dan weer afremmen (zonder te remmen)....
Ik ben benieuwd voor morgenvroeg, omdat ik dit 's morgens nog nooit heb ondervonden. Ik ga sowieso vrijdag langs de fietsenmaker, hopelijk vindt hij de oorzaak.
Voor de rest, zalige fiets.

Hoi Raf,

Weet maar iets te zeggen, ik heb de indruk dat ik zeer soms (sporadisch) dit idd alsnog ondervind.
Dan heb ik echt zoiets van allé wat is dit nu, voel ik dit nu echt, is er iets... Etc, maar ik hoor dat jij dit toch ook hebt.
Misschien wat vuil, of sensor, ik had al gedacht aan drukverschil, enof stekkertje aan remmen.
Een beetje het raden naar hé.
Nu ik er over begint te denken, verleden donderdag was het van dat.
Laat maar iets weten mocht je het vinden.

Noot; bizar dat er nergens iets over terug te vinden is
Gr
Zoals eerder vermeld de ST2 bij de fietsenmaker woensdagavond binnengedaan. De fietsenmaker uitgelegd dat, hoe hoger de temperatuur, des te harder je voelt dat hij van ondersteuning naar rem(recuperatie) overschakelt en dat gedurende enkele seconden, met als uitschieter een avond toen het 25°C was en ik amper 30 km/u kon halen omdat er constant geswitched werd tss ondersteuning en remkrachtrecuperatie.
De technieker had er dus vrijdagmorgend mee gereden en het was onmiddellijk van natte. Waarschijnlijk omdat hij in de werkplaats overnacht heeft waar het een 21 graden zal zijn. Hij kon zelfs amper 20 km/u halen omdat de ST2 hij constant "afremde".
Na enkele malen de sensoren anders in te stellen, zonder resultaat, kreeg hij in de mot dat wanneer hij achteraan remde, de Omni geen remkrachtrecuperatie aangaf en met de voorrem dus een beetje. Normaal heb je met de achterrem 100% remkrechtrecup en met de voorrem 50%. Dus werkte de sensor van de achterrem waarschijnlijk niet (meer). De remhendel opengelegd en wat bleek, de sensor zat fout gemonteerd. Waarschijnlijk van in de fabriek al. Dus de mechanieker de remhendel en toebehoren gemonteerd zoals het moet, een testrit gedaan en zonder problemen terug 45 km/u. Als hij remde gaf de Omni dus ook meer remkrachtrecup aan. Ik heb nooit geen verschil gemerkt omdat ik steeds met beide remmen rem.
Zaterdagmorgend ST2 terug gaan halen en hij rijdt dus terug als nieuw, en als ik nu rem voel ik dat de motor harder meeremt, dus duidelijk een probleem vanuit de fabriek.
Deze namiddag om 16:00u op het werk vertrokken en zonder 1 happering naar huis gereden. Ook bij het remmen dus duidelijk een verschil met vroeger. En, zit misschien tss de oren, maar ik heb de indruk dat hij "vinniger" is....

@Berlin:
Zet je remkrachtsensor op max., rem met de voorrem en kijk naar de sensor op de Omni (50%) recup, rem dan met de achterrem, nu zou de Omni meer (100%) remkrachtrecup moeten aangeven. Indien je geen verschil ziet dan heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem als ik.
Raf_Van_Avondt: schrieb:Zoals eerder vermeld de ST2 bij de fietsenmaker woensdagavond binnengedaan. De fietsenmaker uitgelegd dat, hoe hoger de temperatuur, des te harder je voelt dat hij van ondersteuning naar rem(recuperatie) overschakelt en dat gedurende enkele seconden, met als uitschieter een avond toen het 25°C was en ik amper 30 km/u kon halen omdat er constant geswitched werd tss ondersteuning en remkrachtrecuperatie.
De technieker had er dus vrijdagmorgend mee gereden en het was onmiddellijk van natte. Waarschijnlijk omdat hij in de werkplaats overnacht heeft waar het een 21 graden zal zijn. Hij kon zelfs amper 20 km/u halen omdat de ST2 hij constant "afremde".
Na enkele malen de sensoren anders in te stellen, zonder resultaat, kreeg hij in de mot dat wanneer hij achteraan remde, de Omni geen remkrachtrecuperatie aangaf en met de voorrem dus een beetje. Normaal heb je met de achterrem 100% remkrechtrecup en met de voorrem 50%. Dus werkte de sensor van de achterrem waarschijnlijk niet (meer). De remhendel opengelegd en wat bleek, de sensor zat fout gemonteerd. Waarschijnlijk van in de fabriek al. Dus de mechanieker de remhendel en toebehoren gemonteerd zoals het moet, een testrit gedaan en zonder problemen terug 45 km/u. Als hij remde gaf de Omni dus ook meer remkrachtrecup aan. Ik heb nooit geen verschil gemerkt omdat ik steeds met beide remmen rem.
Zaterdagmorgend ST2 terug gaan halen en hij rijdt dus terug als nieuw, en als ik nu rem voel ik dat de motor harder meeremt, dus duidelijk een probleem vanuit de fabriek.
Deze namiddag om 16:00u op het werk vertrokken en zonder 1 happering naar huis gereden. Ook bij het remmen dus duidelijk een verschil met vroeger. En, zit misschien tss de oren, maar ik heb de indruk dat hij "vinniger" is....

@Berlin:
Zet je remkrachtsensor op max., rem met de voorrem en kijk naar de sensor op de Omni (50%) recup, rem dan met de achterrem, nu zou de Omni meer (100%) remkrachtrecup moeten aangeven. Indien je geen verschil ziet dan heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem als ik.

@Raf

Wat een gedoe - goede analyse... echt knap dat ge erachter gekomen zijt.

Als ik dit zo lees heb ik sterk het vermoede dat ik het ook zitten heb. (vanmorgend even gekeken - voorste rem geeft, zo te zien, meer recup dan achterste)
Ik moet wel zeggen dat dit probleem bij mij heel sporadisch voorkomt, meestal idd nadat ik even heb stilgestaan (met remmen dicht)

Ik ga de test (max. recup) even maken zoals jij aangegeven hebt, en nakijken wat de gevolgen zijn.

Twee vragen;
1)Is alles nu ok?
2)Wat heeft de mechanieker juist gedaan - enkel de achterste remhendel uit elkaar gehaald incl. sensor-tje in hendel en dit vervolgens ordentelijk geinstaleerd - of nog meerdere zaken?

Thx

En als ik me niet vergist wordt in onderstaande video dit probleem bloot gelegd - dus.... eigelijk snap ik niet goed dat er niet meer mensen hiermee zitten
Gr
https://www.youtube.com/watch?v=U7RthcFnW9Y
Berlin: schrieb:
Raf_Van_Avondt: schrieb:Zoals eerder vermeld de ST2 bij de fietsenmaker woensdagavond binnengedaan. De fietsenmaker uitgelegd dat, hoe hoger de temperatuur, des te harder je voelt dat hij van ondersteuning naar rem(recuperatie) overschakelt en dat gedurende enkele seconden, met als uitschieter een avond toen het 25°C was en ik amper 30 km/u kon halen omdat er constant geswitched werd tss ondersteuning en remkrachtrecuperatie.
De technieker had er dus vrijdagmorgend mee gereden en het was onmiddellijk van natte. Waarschijnlijk omdat hij in de werkplaats overnacht heeft waar het een 21 graden zal zijn. Hij kon zelfs amper 20 km/u halen omdat de ST2 hij constant "afremde".
Na enkele malen de sensoren anders in te stellen, zonder resultaat, kreeg hij in de mot dat wanneer hij achteraan remde, de Omni geen remkrachtrecuperatie aangaf en met de voorrem dus een beetje. Normaal heb je met de achterrem 100% remkrechtrecup en met de voorrem 50%. Dus werkte de sensor van de achterrem waarschijnlijk niet (meer). De remhendel opengelegd en wat bleek, de sensor zat fout gemonteerd. Waarschijnlijk van in de fabriek al. Dus de mechanieker de remhendel en toebehoren gemonteerd zoals het moet, een testrit gedaan en zonder problemen terug 45 km/u. Als hij remde gaf de Omni dus ook meer remkrachtrecup aan. Ik heb nooit geen verschil gemerkt omdat ik steeds met beide remmen rem.
Zaterdagmorgend ST2 terug gaan halen en hij rijdt dus terug als nieuw, en als ik nu rem voel ik dat de motor harder meeremt, dus duidelijk een probleem vanuit de fabriek.
Deze namiddag om 16:00u op het werk vertrokken en zonder 1 happering naar huis gereden. Ook bij het remmen dus duidelijk een verschil met vroeger. En, zit misschien tss de oren, maar ik heb de indruk dat hij "vinniger" is....

@Berlin:
Zet je remkrachtsensor op max., rem met de voorrem en kijk naar de sensor op de Omni (50%) recup, rem dan met de achterrem, nu zou de Omni meer (100%) remkrachtrecup moeten aangeven. Indien je geen verschil ziet dan heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem als ik.

@Raf

Wat een gedoe - goede analyse... echt knap dat ge erachter gekomen zijt.

Als ik dit zo lees heb ik sterk het vermoede dat ik het ook zitten heb. (vanmorgend even gekeken - voorste rem geeft, zo te zien, meer recup dan achterste)
Ik moet wel zeggen dat dit probleem bij mij heel sporadisch voorkomt, meestal idd nadat ik even heb stilgestaan (met remmen dicht)

Ik ga de test (max. recup) even maken zoals jij aangegeven hebt, en nakijken wat de gevolgen zijn.

Twee vragen;
1)Is alles nu ok?
2)Wat heeft de mechanieker juist gedaan - enkel de achterste remhendel uit elkaar gehaald incl. sensor-tje in hendel en dit vervolgens ordentelijk geinstaleerd - of nog meerdere zaken?

Thx

En als ik me niet vergist wordt in onderstaande video dit probleem bloot gelegd - dus.... eigelijk snap ik niet goed dat er niet meer mensen hiermee zitten
Gr
https://www.youtube.com/watch?v=U7RthcFnW9Y

@Berlin:

Naar mijn weten heeft de mechanieker enkel de sensor (terug) inorde gezet. Er is merkelijk een verschil tss vroeger en nu bij het remmen. Ik heb de indruk dat hij nu vinniger is maar waar dit zou kunnen aan te wijten zijn moet ik eens vragen.
Momenteel is alles perfect, niks problemen.... fingers crossed.....
Halllo, ik ben een nieuwe ST2 rider sinds twee dagen maar zit met een vervelend probleem: fiets staat in diestal modus maar geen ontvangst dus niet af te zetten. Moet wel eerlijk toegeven dat ik al gemerkt heb dat de fiets veel geen ontvangst heeft is dit bij iedereen zo en iemand toevallig een tip om die diefstal modus op te lossen, ik haal nu de batterij uit, en rij dan een km of 5 om daar de fiets terug op te zetten in de hoop dat hij signaal vind, maar nog geen geluk.

Alvast erg bedankt,
Hans Similon
Ik heb ook al eens ondervonden dat een van de bikes precies geen ontvangst had terwijl de andere dit zeer snel had. Na wat spelen met de menu's kwam dit wel goed en nu heeft die ook goed ontvangst. Ik meen wel dat ik toen ook even in het service menu geweest ben. Ook de lichten laten pinken via de app vlotte daarna slechts met vertraging. Beetje geduld is precies wel aangewezen, niet te snel opgeven. Eventueel enkele malen opnieuw proberen met wat tussenpauze.
Indien geen succes dan de service dienst van Stromer via mail of telefoon. Die zijn goed bereikbaar en leveren een snelle service. Wel in het Engels of in het Duits.
Eddy_Claes: schrieb:Indien geen succes dan de service dienst van Stromer via mail of telefoon. Die zijn goed bereikbaar en leveren een snelle service. Wel in het Engels of in het Duits.

Eddy,

welk emailadres en/of telefoonnummer zou ik kunnen gebruiken? Is dit info@stromerbike.com of +41 31 848 23 00.
Ik draai momenteel nog op softwareversie 1.2.00 ;-(

Alvast bedankt

Mvg,
ST2Support@stromerbike.com
+41 31 848 23 00
Ik heb het altijd met email gedaan.
Wel de serienummer van de fiets meegeven alsook de geregistreede naam, email en gsmnr.

info@stromerbike.com kan ook gebruikt worden