stromerforum.ch

Normale Version: ST2 riders in Belgium?
Du siehst gerade eine vereinfachte Darstellung unserer Inhalte. Normale Ansicht mit richtiger Formatierung.
guimar: schrieb:Hallo flying Belgium,
Ik ben nieuw en zie dat je veel ervaring hebt met de Stromer.
Zo te zien aan de reacties is het best nog een jaartje wachten alvorens een ST2 aan te kopen.
Op mijn werk heb ik geloof ik van ver een witte Stromer zien voorbij vliegen.
Iedereen was verbaast wat dat was maar nu weet ik het.
Als deze persoon dat leest wil ik je wel eens ontmoeten.
Ik ben van Borgloon.
Raf, wat is jouw eerlijke analyse van de ST2? Is hij zijn geld waard.
Ik rij nu met de racefiets en rij toch woon werk en de rest zo'n 12000 km per jaar en merk dat ik sinds een paar jaar aan kracht inboed maar het gaat nog goed.Ik ben nu 59 jaar en vind dat mijn vrouw mee moet kunnen met mij.
Daarom mijn overweging voor de ST2.
Tot later Guido

Hallo Guido,

welkom.
Omdat ik fervent wielerliefhebber ben en ik zeer graag fiets (racefiets), reed ik tot dit jaar tussen april en september zo'n 2 maal per week naar het werk. Als het weer het toeliet. Maar ik zag er steeds tegenop om altijd fietskledij aan te doen, dan douchen, gewone kledij aandoen, 's avonds weer van hetzelfde. Daarom overgestapt naar de ST2 en super tevreden van. Ik rij nu naar het werk (30 km enkele rit) met mijn gewone kledij, stap van mijn fiets ga naar mijn bureau en klaar is kees. Als er wat wind is of het regent dan stoor ik me er niet aan omdat je hier eigenlijk bijna geen last van hebt. Voor mij de perfecte combinatie, fietsen zonder je in het zweet te rijden.
De ST2 heeft me nog nooit in de steek gelaten, en hopelijk blijft dit zo. De ST2 is ondertussen al 1 jaar op de markt en de kinderziektes zullen er wel uit zijn. Het zou niet mogen in deze prijsklasse maar als je ziet welke technologie erin zit, kan er al wel eens iets mee fout lopen.
Ik zou zeker niet wachten met de aankoop, want elke dag zonder de ST2 is een gemiste kans om ervan te genieten. Als je een testrit doet ga je van bij de eerste meters de zo beroemde "Stromer smile" op je gezicht krijgen. Zeker als je weet welke inspanning je normaal moet doen om met de racefiets 30 km/u te rijden. Als je dan met de vingers in de neus 45 km/u rijdt dan is het een onrealistisch gevoel... Soms twijfel je dat de snelheidsmeter welk klopt, maar als je dan een bocht moet aansnijden dan moet je vol in de remmen, en bij het uitkomen van de bocht ga je waarschijnlijk te rap beginnen trappen waardoor je bijna "uit de bocht vliegt", soms betrap ik mezelf er nog op en dan moet je even remmen tot je uit de bocht bent.
Zeker eens gaan testrijden en niet twijfelen over de aankoop.
Hou ons op de hoogte als je gaat rijden en wat je ervaring is.
Dag Raf,
bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb juist al een reactie gehad van mensen bij me in regio(Zonhoven)en ze stellen voor een testrit te maken op hun St2 want zij hebben er elk één.Amai de portemonnee.
Mvg Guido Martin uit Borgloon
guido.martin@skynet.be
guimar: schrieb:Dag Raf,
bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb juist al een reactie gehad van mensen bij me in regio(Zonhoven)en ze stellen voor een testrit te maken op hun St2 want zij hebben er elk één.Amai de portemonnee.
Mvg Guido Martin uit Borgloon
guido.martin@skynet.be

Veel plezier!!! Big Grin
Raf_Van_Avondt: schrieb:Ik kijk totdat de lader 2 groene lampjes heeft die beide constant branden. Dan ben je zeker dat de ST2 100% is volgeladen.
Als je tijdens het laden even checked via de Omni, dan krijg je inderdaad een drive error als je na het laden de ST2 terug opzet. Met dan de batterij er even terug uit en in te teken is het opgelost. Maar in pricinpe zou dit niet mogen.

@Raf_V
Thx - batterijlader opgezet tot groene lampjes branden. & alles ok.

Zitat:Wie heeft er zijn rempars al moeten vervangen en op hoeveel km?
Deze swiss brakes heb ik al enkele keren zien paseren, zouden veel stiller zijn bij remmen.Big Grin

Ik denk dat 900 km nog wat vroeg is. Ik dacht rond de 5000 km deze te vervangen, als ik zo ver geraak - (ik schat ± 1ste onderhoud) tevens even nagevraagd bij dealer, je zou kunnen zien hoeveel de disc afgesleten zijn.

Zitat:Regelmatig moet ik mijn zadel terug waterpas zetten. Maar er gaat geen week voorbij zonder dat ik hem even terug moet uitlijnen.

Na mijn bewuste 'totter' heb ik 1 maal mijn zadel terug waterpas gezet.
Nadien geen enkel probleem gehad.
Ik heb ook eens aan het kijken geweest naar een brooks zadel - er zijn er wel enkele die in aanmerking komen. Maar ik vind het echt geen zicht. Plus ik vind de zadel zeer ok.
guimar: schrieb:Hallo flying Belgium,

Raf, wat is jouw eerlijke analyse van de ST2? Is hij zijn geld waard.
Ik rij nu met de racefiets en rij toch woon werk en de rest zo'n 12000 km per jaar en merk dat ik sinds een paar jaar aan kracht inboed maar het gaat nog goed.Ik ben nu 59 jaar en vind dat mijn vrouw mee moet kunnen met mij.
Daarom mijn overweging voor de ST2.
Tot later Guido



Welkom.

Ik was enkele jaren geleden opzoek naar een fiets die ± 35 km/h aankon. (maar die waren er toen niet & dus idd destijds op eigen krachten woon- werk - enkel 20km best ok)

Na verandering van job, werd de afstand te groot.
Tot ik vorig jaar een specialezed turbo in de 'mot' kreeg.
Na een zoektocht kwam ik bij stromer ST1 terecht, (ik was heilig overtuigd dat het een zwarte ST1 ging worden - kleine testrit - suuuper)
Vervolgens wat rondgekeken, en toen kwam de keuze tss een ST1 of 2. De vraag was of ST2 de meerprijs van ± 1500€ waard was.
Het blijft veel geld (dat zeker), maar ik er echt geen spijt van

Volgende zaken waren voor mij doorslaggevend
1)grotere batterij / en dus actieradius
2)krachtigere motor
3)handige bediening aan het stuur
4)verhoging van de prijs (maar deze is nu reeds doorgerekend - spijtig voor de huidige kooplustige)

minpunten:
-voor ST2: het afdichtingsplaatje van de batterij (allé uiteindelijk is dit wel ok, maar zou total niet mogen zo'n flapperplaatje)


***

Maar je mag voor een elektrische fiets met ondersteuning tot 45km/h toch al vlug vanaf ± 4000€ beginnen rekenen (wat is dan die extra 1000€ - om met een 'betere' fiets te rijden)

Ik ben goed tevrede voor mijn woon-werk verkeer ± 33km single.
Het is net of je op de 'hometrainer' zit, en je bent total niet moe na de inspanning.


Best enkele malen testen alvorens tot een koop over te gaan.
Tja, en wanneer moet ge er één kopen? Momenteel ben ik dagelijks op de fiets - en met een grote 'smile'
Gr
raf_pillaert: schrieb:
Berlin: schrieb:Alvast dank
Helemaal niet moeilijk. Je maakt een account aan met een paswoord en dat kan je dan op verschillende toestellen tegelijk gebruiken zelfs.
Je accountnaam is het e-mailadres dat je aan je dealer geeft bij activatie van je ST2. Dan krijg je een mail met een link naar een site waar je een paswoord kunt aanmaken.
Koppeling van je account aan je ST2 gebeurt door STROMER zelf

@Raf of iphone wizard Smile

Zojuist een ander 'simkaartje' & telephonenummer gekregen.
Vraag hoe pas ik dit aan voor mijn stromer profile?
Accountnaam blijft (email) en paswoord ook.
Maar hoe & waar kan ik aanpassen dat men mij op mijn nieuw nummer moet kontakteren?

Noot: ik denk dat de eerste mail gegevens bij dealer zijn geregeld geweest. (probleem?)

Thx
Berlin: schrieb:
raf_pillaert: schrieb:
Berlin: schrieb:Alvast dank
Helemaal niet moeilijk. Je maakt een account aan met een paswoord en dat kan je dan op verschillende toestellen tegelijk gebruiken zelfs.
Je accountnaam is het e-mailadres dat je aan je dealer geeft bij activatie van je ST2. Dan krijg je een mail met een link naar een site waar je een paswoord kunt aanmaken.
Koppeling van je account aan je ST2 gebeurt door STROMER zelf

@Raf of iphone wizard Smile

Zojuist een ander 'simkaartje' & telephonenummer gekregen.
Vraag hoe pas ik dit aan voor mijn stromer profile?
Accountnaam blijft (email) en paswoord ook.
Maar hoe & waar kan ik aanpassen dat men mij op mijn nieuw nummer moet kontakteren?

Noot: ik denk dat de eerste mail gegevens bij dealer zijn geregeld geweest. (probleem?)

Thx

Hallo Berlin,

Dit mag geen probleem zijn om dit over te zetten.
Stuur een mailtje naar info@stromerbike.com (Engels) en zij zullen het wel inorde brengen.
Dag Raf,
Vandaag heb ik een testrit gedaan met een ST2 en ben erg verrast door de aggressieviteit van de STROMER. Hij is werkelijk in het echt heel mooi, sober uitzicht en schitterend voor naar te kijken.
Hem opheffen was ook akelig, verdorie wat een gewicht maar tijdens het rijden niets van gevoeld. Ook het sturen was heel goed, echt een stevige bike. Heb 10km afgelegd, misschien wat te weinig?
Eigenlijk heb ik met de ST1 genoeg maar ben een beetje bang voor de range.Het is toch een verschil van 2000€.
Als ik eerlijk moet zijn is hij TE GOED voor mij, dwz dat mijn aandeel in de inspanning te weinig is maar schijnbaar kun je de gevoeligheid ook instellen. Voor mijn vrouw is hij ideaal en dat is eigenlijk ook de bedoeling want ik wil ze meer op de fiets krijgen.
Grtjs, Guido
guimar: schrieb:Dag Raf,
Vandaag heb ik een testrit gedaan met een ST2 en ben erg verrast door de aggressieviteit van de STROMER. Hij is werkelijk in het echt heel mooi, sober uitzicht en schitterend voor naar te kijken.
Hem opheffen was ook akelig, verdorie wat een gewicht maar tijdens het rijden niets van gevoeld. Ook het sturen was heel goed, echt een stevige bike. Heb 10km afgelegd, misschien wat te weinig?
Eigenlijk heb ik met de ST1 genoeg maar ben een beetje bang voor de range.Het is toch een verschil van 2000€.
Als ik eerlijk moet zijn is hij TE GOED voor mij, dwz dat mijn aandeel in de inspanning te weinig is maar schijnbaar kun je de gevoeligheid ook instellen. Voor mijn vrouw is hij ideaal en dat is eigenlijk ook de bedoeling want ik wil ze meer op de fiets krijgen.
Grtjs, Guido

Dag Guido,

je kan de trapsensorgevoeligheid instellen in 6 stappen. Ik ben een (vrij) goed getrainde fietser en rij toch op op een vrij hoge stand. Als ik naar het werk fiets wil ik zonder echte inspanning (lees zonder te zweten) op het werk aankomen. Dus ik heb altijd het bergaf/windaf gevoel. En dat is zalig...
Dus als je zin hebt om wat meer inspanning te leveren dan stel je hem wat lager in. De instelling van de remrecuperatie kan je ook instellen. Is te vergelijken met "remmen op de motor". Als je de achterrem of de 2 remmen gebruikt gaat hij, afhankelijk van de instelling, ook afremmen op de motor waardoor je energie opwekt die dan naar je batterij wordt doorgestuurd. Is interessant bij lange en steile afdalingen.
Ik ben onmiddellijk voor de ST2 gegaan omwille van de nieuwe motor, capaciteit van de batterij, looks... Het hangt er een beetje vanaf waarvoor je hem gaat gebruiken. Ik wil met een gem. snelheid van ong. 42 km/u naar het werk fietsen. Dus was de keuze vrij snel gemaakt.
Nog veel kiesplezier en misschien moet je eens een testritje van een paar uur maken en dan wat hellingen meenemen.

grtn, Raf.

Extra info: http://www.stromerbike.com/nl/be/onderst...euning-st2
Dag Raf,
Ik kijk ook naar andere E-bikes op internet en ik denk dat ik op de beste en krachtigste heb gereden.
Op mijn werk zeggen ze dat ik beter nog wat wacht met aankopen omdat ik nog te goed ben op de fiets voor deze STROMER en dat er misschien tegen volgend jaar weer vooruitgang geboekt word ivm de accu.
Ik weet het niet wat ik moet doen. Wachten of niet.
De bedoeling voor mij is dat ik zeker ook etappes rij van 140km met ook steile hellingen in en dan is enkel de ST2 geschikt.
Wat ik wel weet is dat hij verdomd goed rijdt.
Toch bedankt voor je reactie en ik ga er eens goed over nadenken.
Grtjs en tot later,
Guido