stromerforum.ch

Normale Version: ST2 riders in Belgium?
Du siehst gerade eine vereinfachte Darstellung unserer Inhalte. Normale Ansicht mit richtiger Formatierung.
Raf_Van_Avondt: schrieb:
Berlin: schrieb:

@ Berlin:

Maandagmorgend geen enkele keer een hapering gevoeld. Gisterenavond naar huis vertrokken en een 4-tal keren gevoeld dat hij eventjes geen ondersteiuning geeft. Is altijd bij het starten, niet als ik aan het rijden ben... raar
Deze morgend heb ik het niet meer ondervonden.... ben eens benieuwd naar straks.
Heb ondertussen toch al bijna 900 km gereden, op 3 weken tijd.... gaat lekker...

@Raf

Ik moet zeggen dat ik hier eerst niets van ondervonden heb.
Maar nu ik er op let, zijn er bij mij eveneens momentjes dat de motor (denk ik) even niet meegeeft (gevolg zwaar trappen)
Even 'geshift' en enkele ogenblikken later ok.

Weet jij al iets meer? :mad:

Toch wel raar, heeft dit iets met het weer te maken?
Ook raar dat niemand anders iets soortgelijks ondervindt.
Verder loopt ie idd zeer goed.

Ps: hoe laad iemand zijn batterij op (stekker in fiets en vervolgens adaptor in het stopkontakt?
En af; adaptor uit stopkontakt en stekker uit fiets??? Ik krijg met momenten na het laden batterijfouten

THX
@Berlin:

Het is iets eigenaardigs met het even wegvallen van de ondersteuning. Ik heb gemerkt dat ik het 's morgens nog nooit gehad heb. Enkel als ik op het werk vertrek, na een laadbeurt, dat hij het soms weer doet. In het begin van de week had ik het als ik vertrok, bij de eerste trap, even geen ondersteuning dan weer wel dan rij ik ongeveer 20 km/u dan voel dat de ondersteuning weer even wegvalt. Dan na enkele km's zonder probleem, even moeten remmen, terug optrekken en terug dat je voelt dat de ondersteuning wegvalt. Het kan niet aan de trapsensor liggen omdat ik op de Omni zie dat hij detecteert als ik kracht op de pedalen zet. Er zijn dagen dat ik op het werk vertrek en het zonder problemen is....
Zolang ik er niet meer problemen mee heb ga ik pas binnen enkele maanden bij de fietsenmaker langs om de kabels en derailleurs terug te laten afregelen en dan zal ik hierover eens eits zeggen.
Ik weet dat er na de mijne, nog enkele ST2's verkocht geweest zijn. Misschien zijn er nog dezelfde gevallen naar boven gekomen.

Ivm de drive error na het laden van de batterij.
Ik ga als volgt te werk.
1. Schakel de Stromer uit
2. Sluit de lader aan op het stopcontact
3. Stop de Energybus connector aan op de Stromer
4. Als de batterij vol is, trek je de Energybus connector uit de Stromer
5. Trek de stekker van de lader uit het stopcontact
In die volgorde werkt het bij al enkele weken perfect. In het begin laadde ik de batterij op zonder de Stromer "uit" te zetten. En dan heb ik ook het probleem gehad dat hij een drive error gaf. Dan de batterij er even uit en terug in en het probleem was opgelost.
Hopelijk werkt het met deze stappen bij jou ook zonder problemen.
Raf_Van_Avondt: schrieb:@Berlin:

Het is iets eigenaardigs met het even wegvallen van de ondersteuning. Ik heb gemerkt dat ik het 's morgens nog nooit gehad heb. Enkel als ik op het werk vertrek, na een laadbeurt, dat hij het soms weer doet. In het begin van de week had ik het als ik vertrok, bij de eerste trap, even geen ondersteuning dan weer wel dan rij ik ongeveer 20 km/u dan voel dat de ondersteuning weer even wegvalt. Dan na enkele km's zonder probleem, even moeten remmen, terug optrekken en terug dat je voelt dat de ondersteuning wegvalt. Het kan niet aan de trapsensor liggen omdat ik op de Omni zie dat hij detecteert als ik kracht op de pedalen zet. Er zijn dagen dat ik op het werk vertrek en het zonder problemen is....
Zolang ik er niet meer problemen mee heb ga ik pas binnen enkele maanden bij de fietsenmaker langs om de kabels en derailleurs terug te laten afregelen en dan zal ik hierover eens eits zeggen.
Ik weet dat er na de mijne, nog enkele ST2's verkocht geweest zijn. Misschien zijn er nog dezelfde gevallen naar boven gekomen.

Ivm de drive error na het laden van de batterij.
Ik ga als volgt te werk.
1. Schakel de Stromer uit
2. Sluit de lader aan op het stopcontact
3. Stop de Energybus connector aan op de Stromer
4. Als de batterij vol is, trek je de Energybus connector uit de Stromer
5. Trek de stekker van de lader uit het stopcontact
In die volgorde werkt het bij al enkele weken perfect. In het begin laadde ik de batterij op zonder de Stromer "uit" te zetten. En dan heb ik ook het probleem gehad dat hij een drive error gaf. Dan de batterij er even uit en terug in en het probleem was opgelost.
Hopelijk werkt het met deze stappen bij jou ook zonder problemen.

Thx raf.

Opladen batterij was ok.

Ja die motor ondersteuning, is toch wel bizar hé.

Ik heb de indruk dat het bij mij zo zit (ik moet op een gegeven moment een fietslift nemen, daar rust - laat energy op staan en als ik dan terug vertrek geeft het mij de 'indruk' dat de motor niet voluit gaat (eventjes)).
Heeft dit met het remmen te maken/stilstaan/overschakelen van 2naar 1? allemaal zo'n vragen hé (ik denk eerder de remmen, en de 'cadance' van voorheen).
Allé ik rem enkele malen goed, een beetje zigzaggen, en alles is ok.
Persoonlijk zou ik hier wel graag het fijne van weten Big Grin

De conditie en het fietsen begint super te gaan.

Benieuwd naar de nummerplaat 'affaire' en de BA en mogelijke nog een aantal dingen... wordt vervolgt

Gr
@Berlin:

Ja, die nummerplaat :mad: Ik zit er niets mee in om een nummerplaat op de fiets te monteren maar dan wel een klein exemplaar zoals in Nederland en Zwitserland. De nummerplaten die ze hier in Belgie gebruiken voor de bromfietsen zijn veel te groot.
Ik heb hiervoor eens een mailtje gedaan naar de FOD Mobiliteit om nu eens duidelijk te weten hoe het momenteel zit. Want je hoort veel verschillende berichten maar wat is er nu juist en wat niet.
Als ik informatie heb van het ministerie van Mobiliteit dan zal ik het hier op het forum posten.
Ze zijn er weer iets van aan het maken hier in België. Als je met een fiets die ondersteuning geeft tot 45 km/u de regels moet volgen die gelden voor een motorfiets van 45 km/u, dan moeten ze dat ook doen voor fietsen die ondersteuning geven tot 25 km/u. Want ik zie geen verschil tussen een fiets met ondersteuning tot 25 km/u en eentje met ondersteuning tot 45 km/u.
Dus als wij (45 km/u) binnenkort een bromfietshelm moeten dragen dan moeten de 25 km/u rijders ook een bromfietshelm dragen, want een snorfiets tot 25 km/u moet ook een motorhelm dragen.
Ze zijn het weer zo aan het maken dat de mensen ontmoedigd raken om de stap te zetten naar de 45 km/u fiets voor woon-werkverkeer.
Met als gevolg nog steeds files.
Raf_Van_Avondt: schrieb:@Berlin:

Ja, die nummerplaat :mad: Ik zit er niets mee in om een nummerplaat op de fiets te monteren maar dan wel een klein exemplaar zoals in Nederland en Zwitserland. De nummerplaten die ze hier in Belgie gebruiken voor de bromfietsen zijn veel te groot.
Ik heb hiervoor eens een mailtje gedaan naar de FOD Mobiliteit om nu eens duidelijk te weten hoe het momenteel zit. Want je hoort veel verschillende berichten maar wat is er nu juist en wat niet.
Als ik informatie heb van het ministerie van Mobiliteit dan zal ik het hier op het forum posten.
Ze zijn er weer iets van aan het maken hier in België. Als je met een fiets die ondersteuning geeft tot 45 km/u de regels moet volgen die gelden voor een motorfiets van 45 km/u, dan moeten ze dat ook doen voor fietsen die ondersteuning geven tot 25 km/u. Want ik zie geen verschil tussen een fiets met ondersteuning tot 25 km/u en eentje met ondersteuning tot 45 km/u.
Dus als wij (45 km/u) binnenkort een bromfietshelm moeten dragen dan moeten de 25 km/u rijders ook een bromfietshelm dragen, want een snorfiets tot 25 km/u moet ook een motorhelm dragen.
Ze zijn het weer zo aan het maken dat de mensen ontmoedigd raken om de stap te zetten naar de 45 km/u fiets voor woon-werkverkeer.
Met als gevolg nog steeds files.

Idd
Het is weer een dikke soep die mooie communicatie....
Mare eerst wat ballonen oplaten zeker om dan nog wa te discuteren, alvorens een ei te leggen.

Maar hopelijk wordt het zone boel niet.
Ik denk dat dit weer
1)veel met afgunst te maken heeft
2)veel onwetende - en vooroordelen.
3)uiteraard nu is het een grijze zone.
4)ik begrijp dat verzekering ook duidelijkheid wil.
5)idd mobiliteit - eerder van; hoe kunnen we hier nog iets aan verdienen

Allé, goed weer om sebiet te vertrekken se, hopelijk zonder prob.
Gr
Berlin: schrieb:
Raf_Van_Avondt: schrieb:@Berlin:

Ja, die nummerplaat :mad: Ik zit er niets mee in om een nummerplaat op de fiets te monteren maar dan wel een klein exemplaar zoals in Nederland en Zwitserland. De nummerplaten die ze hier in Belgie gebruiken voor de bromfietsen zijn veel te groot.
Ik heb hiervoor eens een mailtje gedaan naar de FOD Mobiliteit om nu eens duidelijk te weten hoe het momenteel zit. Want je hoort veel verschillende berichten maar wat is er nu juist en wat niet.
Als ik informatie heb van het ministerie van Mobiliteit dan zal ik het hier op het forum posten.
Ze zijn er weer iets van aan het maken hier in België. Als je met een fiets die ondersteuning geeft tot 45 km/u de regels moet volgen die gelden voor een motorfiets van 45 km/u, dan moeten ze dat ook doen voor fietsen die ondersteuning geven tot 25 km/u. Want ik zie geen verschil tussen een fiets met ondersteuning tot 25 km/u en eentje met ondersteuning tot 45 km/u.
Dus als wij (45 km/u) binnenkort een bromfietshelm moeten dragen dan moeten de 25 km/u rijders ook een bromfietshelm dragen, want een snorfiets tot 25 km/u moet ook een motorhelm dragen.
Ze zijn het weer zo aan het maken dat de mensen ontmoedigd raken om de stap te zetten naar de 45 km/u fiets voor woon-werkverkeer.
Met als gevolg nog steeds files.

Idd
Het is weer een dikke soep die mooie communicatie....
Mare eerst wat ballonen oplaten zeker om dan nog wa te discuteren, alvorens een ei te leggen.

Maar hopelijk wordt het zone boel niet.
Ik denk dat dit weer
1)veel met afgunst te maken heeft
2)veel onwetende - en vooroordelen.
3)uiteraard nu is het een grijze zone.
4)ik begrijp dat verzekering ook duidelijkheid wil.
5)idd mobiliteit - eerder van; hoe kunnen we hier nog iets aan verdienen

Allé, goed weer om sebiet te vertrekken se, hopelijk zonder prob.
Gr

Veel plezier..... van waar naar waar moet je dagelijks fietsen?
Raf_Van_Avondt: schrieb:Maandagmorgend geen enkele keer een hapering gevoeld. Gisterenavond naar huis vertrokken en een 4-tal keren gevoeld dat hij eventjes geen ondersteiuning geeft. Is altijd bij het starten, niet als ik aan het rijden ben... raar
Deze morgend heb ik het niet meer ondervonden.... ben eens benieuwd naar straks.
Heb ondertussen toch al bijna 900 km gereden, op 3 weken tijd.... gaat lekker...

Haperingen bij het vertrekken is te wijten aan één of beide remhandles die blijven hangen. De handles moeten 'snappy' terug op hun plaats gaan, mag niet soft gaan. Bij mij heb ik één handle enkele dagen na elkaar grondig moeten smeren. Totdat ze terug 'snappy' zijn kan je ze eventueel, bij het vertrekken, via ring en middenvinger effectief terugduwen.
Heeft er allemaal mee te maken dat bij het activeren van de handles de eerste millimeters ervoor zorgen dat de motorrem geactiveerd wordt (links halve kracht, rechts volle kracht), de volgende mm's komt de schijfrem pas aan de beurt.
Eddy_Claes: schrieb:
Raf_Van_Avondt: schrieb:Maandagmorgend geen enkele keer een hapering gevoeld. Gisterenavond naar huis vertrokken en een 4-tal keren gevoeld dat hij eventjes geen ondersteiuning geeft. Is altijd bij het starten, niet als ik aan het rijden ben... raar
Deze morgend heb ik het niet meer ondervonden.... ben eens benieuwd naar straks.
Heb ondertussen toch al bijna 900 km gereden, op 3 weken tijd.... gaat lekker...

Haperingen bij het vertrekken is te wijten aan één of beide remhandles die blijven hangen. De handles moeten 'snappy' terug op hun plaats gaan, mag niet soft gaan. Bij mij heb ik één handle enkele dagen na elkaar grondig moeten smeren. Totdat ze terug 'snappy' zijn kan je ze eventueel, bij het vertrekken, via ring en middenvinger effectief terugduwen.
Heeft er allemaal mee te maken dat bij het activeren van de handles de eerste millimeters ervoor zorgen dat de motorrem geactiveerd wordt (links halve kracht, rechts volle kracht), de volgende mm's komt de schijfrem pas aan de beurt.

@Eddy_Claes:
Ik had hier al over gelezen en heb er bewust altijd op gelet dat de remhendels voldoende terug gingen. Ik heb dan telkens even met de vingers tegen de remhendels geduwd, maar deze zaten al op hun uiterste positie. Zou het misschien kunnen dat er stof tss de contacten komt waardoor de Stromer denkt dat er geremd wordt?
Waar zitten deze contacten, misschien kunnen ze eens gereinigd worden.
Het contactje zit in ieder geval in de handle ingebouwd. Niet goed te zien waar juist. Ik veronderstel dat het magnetisch is, deze zijn ingecapseld en dus ongevoelig voor vuil. Indien het een gewoon contactje is dan zou je het kunnen opzuiveren met contactspray. De meeste contactspray hebben ook wel een smerende werking.
Eddy_Claes: schrieb:Het contactje zit in ieder geval in de handle ingebouwd. Niet goed te zien waar juist. Ik veronderstel dat het magnetisch is, deze zijn ingecapseld en dus ongevoelig voor vuil. Indien het een gewoon contactje is dan zou je het kunnen opzuiveren met contactspray. De meeste contactspray hebben ook wel een smerende werking.

Hoi Eddy,
Super bedankt.
Ik weet nog dat je mij dit vorige keer hebt uitgelegd.
Ik heb vandaag het cilindertje in de handle met een oliespray bewerkt.
En idd 100% gelijk dat het dit is. Thx
Het maakt ook 'sence' als ik zie, na het in de lift staan had ik het de laatste dagen....in lift staan - was remmen opgetrokken en even later terug starten Big Grin
Nu ben ik echt blij dat ik deze gesmeerd heb.
Eveneens ketting ontvet, en terug geolieed - testritje...super

Ps ik hoop dat andere stromerrijders deze 'handle-tip' onder de knie hebben, anders moeten ze toch ook last hebben... Mss minder kritisch
@raf
Nijlen-Lier-Boechout-Mortsel-fietsringweg Antwp-Zwijndrecht
Zeer goede fietsverbinding enkel in Lier een beetje uitkijken
En mijn bewuste fietslift in de Kennedytunnel is eveneens tijdverlies...boommer
Hopelijk volgende week terug goed weer, en zekers Eddy's tips uitvoeren.
Gr
Wink